Toon posts:

Via Vnc verbinding maken vanaf mijn stage met mijn pc thuis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Heb overal eigenlijk al een beetje gezocht (google, got enz....) veel over vnc gevonden maar niet echt wat ik zocht. Mischien over heen gekeken maar kon het dus niet vinden.

Ik wil dus vanaf me stage, me computer thuis kunnen besturen. Op allebei de pc's staat Xp pro en op allebei staat vnc. Thuis heb ik dus de server aan staan en de poorten 5800 en 5900 open gezet.

Nu is mijn vraag met welke gegevens kom ik dan via de viewer op mijn pc thuis?
via dit scherm dus Afbeeldingslocatie: http://www-1.gsb.columbia.edu/cis/documents/vnc/conndlg.gif
Wat moet ik hier invullen. ip:poort he ik al geprobeerd?

Wat moet ik doen of doe ik verkeerd?

Alvast bedankt. Peter

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

IP zou voldoende moeten zijn, tenzij de firewall op je werk de boel tegen houdt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je poorten geforward in je router? Verder moet je gewoon je IP invullen geloof ik (ik heb VNC een jaar geleden voor het laatst gebruikt).

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 22-09-2004 13:31 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:02
In dit venster alleen je IP-nummer of hostnaam invullen.
Poorten heb je niets mee te maken in het programma zelf. ;)
Poort 5900 is VNC zelf, poort 5800 is de ingebouwde webserver met JAVA-client (die weer connect met poort 5900 vanuit je browser).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is raar? want alleen ip dan krijg ik een fout? Ik denk dat er thuis dan wel wat verkeerd zal staan :'(

Of de firewall zal het probleem kunnen zijn. Maar even een poort scan uitvoeren of een andere poort voor vnc gebruiken.

Maar is het mogelijk om in vnc een andere poort in te stellen en moet je dit dan ook bij de server instellen of alleen in de viewer?

Of mag ik dit weer niet zo in dit topic vragen en moet ik zelf hier over gaan zoeken? :?

Ik hoop graag dat jullie me kunne helpen.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zowel viewer en server. Moet je wel een poort hebben die open staat naar de buitenwereld.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Veel bedrijven zitten er niet om te springen dat mensen hun PC´s van thuis overnemen. Kans is dus groot dat poorten dichtstaan.

Echter ...

Bij versie 4.0 van VNC kun je bij het connection tabblad wel openstaande poorten opgeven en dan doormiddel van java applet (VNC viewer) toch je pc thuis overnemen dmv browser : http:\\ipadresvanthuis:poortnummer

Verwijderd

btw poortinstellingen moeten aan serverkant worden ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kon namelijk in vnc zelf nergens vinden hoe of waar ik een poort in kan stellen. Ik d8 dat deze standard al ingesteld stonden op 5800/5900.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Als je thuis windows XP gebruikt zou je ook via terminal services in kunnen loggen, is sneller en makkelijker..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Volgens mij zijn dat inderdaad standaardpoortnummers van VNC.

Wanneer VNC Server als service geladen wordt zul je in de systentray kunnen dubbelklikken op het icoontje van VNC. Ga daar naar het connection tabblad en voila .... daar kun je poortnummers ingeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik zal thuis eens kijken. En als ik tijd heb vandaag voer ik even een poort scan uit dan weet ik zeker of het daar aan licht.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Je hebt VNC op beide PC's staan? Dan krijg je natuurlijk een conflict als je wilt connecten. Want naar welke PC moet dan geconnect worden? Je moet een van de twee bakken onder Connections even de poort veranderen naar 5901.

Je moet in het venstertje dat je laat zien alleen het IP invullen. Standaard pakt hij poort 5900. Als je er ip:1 van maakt bij hij 5901, bij ip:2 5902 enz. En natuurlijk ff de goede poorten open zetten / forwarden.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik doe via ssh tunnelen, dan hoeven die standaard poorten (ook al zijn het geen standaard poorten, dan nog) niet open te staan.

[edit]
Ik bedoel dan tunnel via poort 22 lokaal 3398 (toch voor rd?) en dan remote desktoppen....

[ Voor 29% gewijzigd door Roeligan op 22-09-2004 14:15 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RRW43KDR34UQ/256/p.jpeg
Als ik het goed begrijp, is dit de situatie

Als je 2 pcs (servers, workstations, whatever) hebt, zal je meer moeten doen dan alleen een simpele 1 op 1 portmapping

VNC via SSH tunnelen heeft zeker de voorkeur!
Voordeel: 1 portmapping (de ssh poort) , maar ook encrypted (& compressed), want de standaard VNC is niet veilig genoeg om over het internet te gebruiken

Extern kom je dus binnen op poort 22 en een mapping naar A bijv. doe je in je client (putty bijv.)

Voor VNC
connect op extern ip:22
mapping localhost:5900 -> A:5901

Dit werkt ook voor PcAnywhere en soortgelijke programma's.
Als je gebruik wilt maken van RDP (je spreekt over 2 XP machines), moet je even rekeing houden met de machine waarmee je overneemt. Is dit ook XP, disable dan even terminal services. Is dit 2000, dan is er niets aan de hand
(denk aan de mapping localhost:3389 !! anders connect je naar jezelf en dat wil je niet)

Mijn ervaring is dat VNC, al dan niet via SSH, best werkt, maar dat overnemen met RDP beter gaat (over het internet)
Pagina: 1