Toon posts:

pb imedia 7822 sneller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me vertellen hoe ik m'n pb imedia 7822 (intel P4 1.8Ghz) sneller kan laten lopen? kan ik zomaar een andere snellere P4 processor er in planten? het mobo wat er in zit is een "cosmos" volgens de papieren die ik er bij heb...

Iemand tips/raad..... en geen raad zoals "koop geen PB..." moet namelijk ook op m'n centen letten.....

Verwijderd

Briljante topicstart! Wat heb je zelf al gedaan om dit uit te vinden? Specs van het mobo? Specs van het geheugen? Specs van de voeding? Specs van de cooling? Kan nog wel ff doorgaan, maar dat lijkt me zinloos!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:29:
Briljante topicstart! Wat heb je zelf al gedaan om dit uit te vinden? Specs van het mobo? Specs van het geheugen? Specs van de voeding? Specs van de cooling? Kan nog wel ff doorgaan, maar dat lijkt me zinloos!
Idd, heb je bovendien in het forum van Packard Bell zelf al gezocht? Dat lijkt mij een grote bron van informatie dan DOC/GOT voor dit soort problemen:
http://forum.packardbell.com/nl/

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is inderdaad niet de manier om een topic te starten hier op GoT.
Het is hier de bedoeling dat je eerst zelf dingen uit gaat zoeken en proberen, en dit ook vermeld in je topicstart (dus ook wat je gedaan hebt).

Sowieso is het bij dat soort machines vaak gewoon moeilijk om te gaan overclocken. Bios support voor overclocking is niet aanwezig, dus dan ben je aangewezen op programma's als softfsb, waarbij je alleen maar kunt hopen dat ze ook je moederbord of pll supporten.

Snellere processor kan mogelijk zijn, maar ook dat is helemaal afhankelijk van welk socket er gebruikt is, welke bussnelheid je moederbord aankan etc.
Bij dit soort dingen kun je vaak ook nog software als sisoft sandra / aida32 etc. gebruiken :)

't is dus eerst kwestie van uitzoeken wat je precies hebt.
Als je alleen voor de processorupgrade gaat moet je bovendien in Processors, Mobo's & Geheugen zijn. Dit forum gaat echt over het overclocken van machines :)

Dit topic is gesloten.