Ik heb hier op het forum al rondgekeken en ben er al achter dat ik Himem.sys gewoon naar de mappen zou moeten kopieren.
Echter gaat dit niet.
Het probleem is het volgende:
Een kennis kwam naar mij toe voor problemen met zijn computer.
Bij opstarten kreeg ik de mededeling: Keyboard detected.
Ook kon ik op F1 drukken om naar de setup te gaan. Drukte ik daar echter op, dan gebeurde er niets.
Vervolgens werd Windows95plus opgestart, schalde er een piepje door de pcspeaker en klapte het geheel terug naar een dosscherm.
Hierop staat:
"FOUT: kan A20-lijn niet beheren. Het XMS-stuurprogramma is niet geinstalleerd."
Vervolgens kreeg ik de mededeling dat het Himem.sys ontbrake.
Het probleem was dat een opstartfloppy om de een of andere reden niet pakte en dat het keyboard nergens op reageerde. Ik kreeg een C:\ prompt, maar kon er niets achter typen.
De lampjes van het toetsenbord lichtten wel op.
Echter gaat dit niet.
Het probleem is het volgende:
Een kennis kwam naar mij toe voor problemen met zijn computer.
Bij opstarten kreeg ik de mededeling: Keyboard detected.
Ook kon ik op F1 drukken om naar de setup te gaan. Drukte ik daar echter op, dan gebeurde er niets.
Vervolgens werd Windows95plus opgestart, schalde er een piepje door de pcspeaker en klapte het geheel terug naar een dosscherm.
Hierop staat:
"FOUT: kan A20-lijn niet beheren. Het XMS-stuurprogramma is niet geinstalleerd."
Vervolgens kreeg ik de mededeling dat het Himem.sys ontbrake.
Het probleem was dat een opstartfloppy om de een of andere reden niet pakte en dat het keyboard nergens op reageerde. Ik kreeg een C:\ prompt, maar kon er niets achter typen.
De lampjes van het toetsenbord lichtten wel op.