prioriteit van je netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kun je je prioriteit van je netwerk lager zetten?

bij mij lagt mijn netwerk heel erg als ik iets inrag wat niet bestaat of zo
je weet wel.. als windows zoekt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of kan ik hier nou gewoon niks van maken:?

Wat meer info graag en in nederlands a.u.b.

• BasieP
Op vrijdag 29 december 2000 18:36 schreef nelske het volgende:
Ligt het nou aan mij of kan ik hier nou gewoon niks van maken:?

Wat meer info graag en in nederlands a.u.b.
Ok

probleem 1
als ik op netwerkomgeving klik (2x snel aqchter elkaar) dan gaat windows je netwerk doorzoeken he?

dan zie je soms een zaklamp die mapjes zoekt
waneer je nou bijvoorbeeld daarna(of direct) in je locatiebalk "\\aldkjflakdf" intyped gaat windows zoeken naar de computer met de naam "aldkjflakdf".
klopt die nog?

bij mij duurt dat heel lang en kan ik ondertussen mijn muis niet meer bewegen (die muis is soms). Ook lagt mijn internetverbinding dan.

probleem 2
wanneer iemand over het netwerk iets(bestanden) kopieerd schokken spellen en programma's heel erg (zoals het scrollen in Iexplore/netscape/opera/?)

ik dacht dat beide probleemen iets met de prioriteit van het netwerk te maken hebben.

nu is mijn vraag of er ergens iets (lekker vaag) bstaat waarmee je je prioriteit van je netwerk kunt veranderen.

compri???

Verwijderd

Ja ik snap het wel en de oplossing is eenvoudig : een echte netwerkkaart (of in ieder geval een die bus mastering is) kopen ipv zo'n bagger Realtek geval. Winbond doet het al iets beter maar liever toch maar Intel of 3com.

Verwijderd

Een switch kan ook handig zijn:9~

Verwijderd

Of een wins-server installeren, die de browselist beheert.

Dan zul je merken dat je zoek probleem al een heel stuk minder wordt!

Je 2e probleem heeft inderdaad waarschijnlijk met je netwerkkaart te maken.

• BasieP
Op vrijdag 29 december 2000 19:15 schreef OverFlow het volgende:
Ja ik snap het wel en de oplossing is eenvoudig : een echte netwerkkaart (of in ieder geval een die bus mastering is) kopen ipv zo'n bagger Realtek geval. Winbond doet het al iets beter maar liever toch maar Intel of 3com.
ik weet niet hoor maar ik heb helemaal geen realtech zooi
en hou voortaan ff je mond als je het niet zeker weet.

edit:

mijn nederlands was weer goed.

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Hmmm. persoon 1 vraagt iets en formuleert dat heel onduidelijk..

Persoon 2 vraagt om opheldering.
Persoon 1 formuleert zijn probleem een stuk duidelijker.
Persoon 2 verklaart het probleem van persoon 1 en geeft een tip.
Persoon 1 is echter niet blij en reageert pissed off...

Vreemd.

In plaats dat je nu iemand loopt te flamen had je ook naar de winkel kunnen gaan om wel een goede NIC te kopen.

Verwijderd

onzin, dit heeft nauwelijks iets met de nic te maken en vind ik nou ook geen tip waar je wat aan hebt...

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op vrijdag 29 december 2000 19:15 schreef OverFlow het volgende:
Ik denk dat dat niet veel uitmaakt, ik heb een paar goede kaarten en heb hetzelfde probleem! Ook m'n laptop met een behoolijk luxe ingebouwde kaart doet vrolijk mee. Windows zet een aantal bewerkingen zoals het zoeken op een netwerk of diskette gewoon in een te hoge prioriteit :'(

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 10:41 schreef Paz het volgende:
onzin, dit heeft nauwelijks iets met de nic te maken en vind ik nou ook geen tip waar je wat aan hebt...
Als je het zo goed weet, geef dan de oplossing! En kom dan niet met die halfslachtige wijsheden waar je INDERDAAD ook niets aan hebt........
:r

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 20:53

Robert

You have your answer..

Het slaat nergens op dat dit met het merk NIC te maken zou hebben. punt uit.

Dit zijn dus ook geen echt lekkere adviezen.

voorbeeld:
Windows start niet meer op.
> Koop een nieuwe
bedankt

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik heb dit ook gehad, en inderdaad met een realtek kaart. Maargoed, het gaat er volgens mij om dat je netwerkkaart een interrupt veroorzaakt. Opzich niet zo erg. Alleen duurt die interrupt blijkbaar wel wat lang. Aangezien dat onder windows dan ook betekend dat je pc hangt, voila, je problemen. Je kunt het ook zien in het benaderen van je diskdrive, waardoor je computer bij elke schrijfactie even vastslaat. Ik heb er nu geen last meer van, maar draai dan ook w2k. Ik heb verder geen idee hoe je het op zou kunnen lossen, misschien andere drivers voor je NIC?

Verwijderd

Windows zet een aantal bewerkingen zoals het zoeken op een netwerk of diskette gewoon in een te hoge prioriteit
Daar komt de aap uit de mouw... :) wat ik zou proberen is onder Linux of iets dergelijks ook eens te proberen...

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik Routeadd. Type in je Dos-prompt: (handiger is een .bat maken en die laden als windows laadt)

route add default gw < ip_gateway>

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Denk ook eens goed aan interupt problemen!!!

Als je netwerkkaart geen of een verkeerd interupt heeft dan moet de processor zelf om de zoveel klokslagen kijken hoe de status is van de kaart.

Een interrupt is er juist voor om een signaal te geven aan de CPU dat hij de boel ONDERBREEKT, en het apparaat weer nieuwe opdachten geeft.

Echter is de afhandeling zeer INefficient als de CPU om de zoveel tijd zelf moet kijken. Wat resulteert in een zeer langzaam systeem.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
mh. het is wel zo dat een 3Com of een Intel NIC (met busmastering)

allemaal net ff sneller en beter reageerd.. juist doordat 'ie de busmaster kan worden..

en een WINS server installen wil wel eens helpen (qua zoeksnelheid)

suc6..

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Wat is dus typte (maar mensen lezen niet goed) is dat het belanrijk is dat de kaart bus-mastering kan. Realteks zijn dat nou eenmaal niet en 3coms wel. Dat kan je bijvoorbeeld met PCIList ( http://www.entechtaiwan.com/ ) uitzoeken.

Verwijderd

Onder windows NT4 kun je wel ergens iets instellen. Ik weet niet mee hoe, maar dat heb ik ooit gedaan omdat ik ook vond dat de pc er erg traag op werd bij netwerk gebruik. Het netwerk wordt dan met lage prioriteit aangesproken, maar een echte oplossing is het niet, want je netwerk wordt dan ook trager. Door een betere respons lijkt het alleen beter te gaan. :P

Onder windows9x kun je dat niet veranderen. Het probleem is bij windows 9x dat het hele netwerk gebeuren eigenlijk niet eens multitasking is maar nog zo beetje realtime wordt aangesproken. Vandaar dat je pc lijkt te hangen.

Nu gebruik ik dus linux 8-) , bevalt veel beter. Micro$oft Windows is gewoon niet zo geschikt voor netwerk >:)

Verwijderd

ik weet niet hoor maar ik heb helemaal geen realtech zooi
en hou voortaan ff je mond als je het niet zeker weet.
Nee, je hebt een onboard netwerkkaart :) waarvan je het merk niet eens weet dus het kan best van realtech zijn.

Verwijderd

Onboard netwerkkaarten zijn meestal van Intel en dus heel erg okee.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dat schokken heb ik ook, met een realteak kaartje 10MBIT.

Ach kan er mee leven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Hmmm, dat schokken heb ik nooit. Maar ik heb dan ook een ISA Realtek-kaart in m'n PIII >:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:55
Installeer maar één protocol op je hele netwerk (TCP/IP bijvoorbeeld). Dat helpt al heel wat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

koop 3com :o

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1