This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Wat meer info graag en in nederlands a.u.b.
OkOp vrijdag 29 december 2000 18:36 schreef nelske het volgende:
Ligt het nou aan mij of kan ik hier nou gewoon niks van maken:?
Wat meer info graag en in nederlands a.u.b.
probleem 1
als ik op netwerkomgeving klik (2x snel aqchter elkaar) dan gaat windows je netwerk doorzoeken he?
dan zie je soms een zaklamp die mapjes zoekt
waneer je nou bijvoorbeeld daarna(of direct) in je locatiebalk "\\aldkjflakdf" intyped gaat windows zoeken naar de computer met de naam "aldkjflakdf".
klopt die nog?
bij mij duurt dat heel lang en kan ik ondertussen mijn muis niet meer bewegen (die muis is soms). Ook lagt mijn internetverbinding dan.
probleem 2
wanneer iemand over het netwerk iets(bestanden) kopieerd schokken spellen en programma's heel erg (zoals het scrollen in Iexplore/netscape/opera/?)
ik dacht dat beide probleemen iets met de prioriteit van het netwerk te maken hebben.
nu is mijn vraag of er ergens iets (lekker vaag) bstaat waarmee je je prioriteit van je netwerk kunt veranderen.
compri???
Verwijderd
Verwijderd
Dan zul je merken dat je zoek probleem al een heel stuk minder wordt!
Je 2e probleem heeft inderdaad waarschijnlijk met je netwerkkaart te maken.
ik weet niet hoor maar ik heb helemaal geen realtech zooiOp vrijdag 29 december 2000 19:15 schreef OverFlow het volgende:
Ja ik snap het wel en de oplossing is eenvoudig : een echte netwerkkaart (of in ieder geval een die bus mastering is) kopen ipv zo'n bagger Realtek geval. Winbond doet het al iets beter maar liever toch maar Intel of 3com.
en hou voortaan ff je mond als je het niet zeker weet.
mijn nederlands was weer goed.
Persoon 2 vraagt om opheldering.
Persoon 1 formuleert zijn probleem een stuk duidelijker.
Persoon 2 verklaart het probleem van persoon 1 en geeft een tip.
Persoon 1 is echter niet blij en reageert pissed off...
Vreemd.
In plaats dat je nu iemand loopt te flamen had je ook naar de winkel kunnen gaan om wel een goede NIC te kopen.
Verwijderd
Ik denk dat dat niet veel uitmaakt, ik heb een paar goede kaarten en heb hetzelfde probleem! Ook m'n laptop met een behoolijk luxe ingebouwde kaart doet vrolijk mee. Windows zet een aantal bewerkingen zoals het zoeken op een netwerk of diskette gewoon in een te hoge prioriteitOp vrijdag 29 december 2000 19:15 schreef OverFlow het volgende:
Ja ik snap het wel en de oplossing is eenvoudig : een echte netwerkkaart (of in ieder geval een die bus mastering is) kopen ipv zo'n bagger Realtek geval. Winbond doet het al iets beter maar liever toch maar Intel of 3com.
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Als je het zo goed weet, geef dan de oplossing! En kom dan niet met die halfslachtige wijsheden waar je INDERDAAD ook niets aan hebt........Op zaterdag 30 december 2000 10:41 schreef Paz het volgende:
onzin, dit heeft nauwelijks iets met de nic te maken en vind ik nou ook geen tip waar je wat aan hebt...
Dit zijn dus ook geen echt lekkere adviezen.
voorbeeld:
Windows start niet meer op.
> Koop een nieuwe
bedankt
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Verwijderd
Daar komt de aap uit de mouw...Windows zet een aantal bewerkingen zoals het zoeken op een netwerk of diskette gewoon in een te hoge prioriteit
route add default gw < ip_gateway>
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Als je netwerkkaart geen of een verkeerd interupt heeft dan moet de processor zelf om de zoveel klokslagen kijken hoe de status is van de kaart.
Een interrupt is er juist voor om een signaal te geven aan de CPU dat hij de boel ONDERBREEKT, en het apparaat weer nieuwe opdachten geeft.
Echter is de afhandeling zeer INefficient als de CPU om de zoveel tijd zelf moet kijken. Wat resulteert in een zeer langzaam systeem.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
allemaal net ff sneller en beter reageerd.. juist doordat 'ie de busmaster kan worden..
en een WINS server installen wil wel eens helpen (qua zoeksnelheid)
suc6..
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Verwijderd
Onder windows9x kun je dat niet veranderen. Het probleem is bij windows 9x dat het hele netwerk gebeuren eigenlijk niet eens multitasking is maar nog zo beetje realtime wordt aangesproken. Vandaar dat je pc lijkt te hangen.
Nu gebruik ik dus linux
Verwijderd
Nee, je hebt een onboard netwerkkaartik weet niet hoor maar ik heb helemaal geen realtech zooi
en hou voortaan ff je mond als je het niet zeker weet.
Ach kan er mee leven.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
met papier mache kun je alles maken!!