Hirschmann splitter probleem

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 12:20
Het volgende probleem. Ik heb op aanraden in dit forum allemaal hirschmann materiaal gekocht en in mijn nieuwe woning aangesloten. Het gaat hier om 3 wandcontactdozen en 2 splitters.

Nu komt de antenne binnen op de eerste splitter, welke een signaal naar boven stuurt en een signaal naar de eerste wandcontactdoos op de begane grond. Het signaal naar boven wordt nogmaals gesplit naar 2 verschillende wandcontactdozen.

De splitter is rechthoekig en heeft 1 f connector boven en 2 f connectoren onder. Dus ik heb alles zo aangesloten dat de bovenste de ingang is en de onderste 2 uitgangen, met als resultaat na het aanluiten van mijn tv bagger beeld.

Na het bestuderen van de splitter blijkt dat de ingang linksonder zit en de andere 2 uitgangen, maar nu staan hier nog weer verschillende waardes bij namelijk 1.8 en 8.5. Welke uitgang moet ik nou waarop aansluiten?

(Daarnaast heb ik boven alles afgetimmert met de splitter verkeerd aangesloten erachter, dus daar kom ik niet meer bij, maar goed dat is een ander probleem.)

Sorry lang verhaal, maar kan het niet anders omschrijven en ook geen antwoord op het forum vinden.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
1.8 en 8.5 zijn het aantal dB verzwakking dat de twee uitgangen hebben, het signaal wordt dus ongelijk verdeeld. Ik zou de 8.5 uitgang naasr de TV leiden en de 1.8 naar boven naar de tweede splitter, want met nog een splitter heeft dat alle hulp nodig die het kan krijgen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is nu eigenlijk het probleem, want je zegt zelf al dat je het verkeerd hebt aangesloten?

Is het beeld nu nog steeds slecht? Mijn ervaring is dat dat aan vreselijk veel factoren kan liggen, vaak aan slecht aangesloten zoden, of connectoren die bagger zijn. Kijk dat ook vooral na als je gaat zoeken naar oorzaken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• VivaAtloni
  • Laatst online: 23-07 12:20
Het beeld is nu redelijk goed. Alleen vroeg ik me af welke uitgang ik voor welke coax kable moet gebruiken, zoals ook in de bovenstaande vraag staat.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

GaMeOvEr

Is een hork.

VivaAtloni schreef op 22 september 2004 @ 14:00:
Het beeld is nu redelijk goed. Alleen vroeg ik me af welke uitgang ik voor welke coax kable moet gebruiken, zoals ook in de bovenstaande vraag staat.
Het zijn F-connectors. dus je kunt naar hartelust uitproberen wat het beste resultaat geeft. :)

Aannames zijn fataal.