[Delphi] PDF document lezen zonder ActiveX

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:52
Ik heb een programma draaien waarmee ik pdf documenten kan openen en lezen.
Na de installatie van Acrobat Reader 6.0 werkt dit niet meer.

Nu was ik op zoek naar een delphi component waarmee ik dus pdf documenten binnen delphi kan openen zonder gebruik te maken van ActiveX.

Nu had ik dit gevonden, maar dit blijkt niet compatible met Acrobat Reader 6.0.

Weet iemand waar ik een component kan vinden die alle pdf versies ondersteund?

Verwijderd

Bij praktisch alle ActiveX-componenten, waaronder ook Acrobat, varieert de class GUID afhankelijk van het versie nummer. Dit is ook de reden waarom de server componenten voor bv MS-Office versie-afhankelijk zijn.

Dit is op te vangen met een wrapper class die zelf checkt wat voor versie van de gezochte component aanwezig is.

Ik begrijp dat je met een versie eerder dan 6 geen last had; je zou ook de typelib in je huidige project kunnen wisselen, alleen doet je project het dan niet meer met de oude versie.

• leerling
Het is de bedoeling dat ik nu binnen mijn applicatie een pdf document kan openen en tonen. Dit moet compatible zijn met alle pdf versies. Dus gewoon een soort Tmemo oid, waar het pdfje in getoond wordt.

Zo'n wrapper zou op zich wel een optie zijn, maar na een willekeurig aantal keer opstarten van een versie 6 document hangt mijn applicatie, dus valt deze optie toch af.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• leerling
Hier had ik ook al gekeken en er een aantal van gedownload, maar dat zijn allemaal pdf creators en geen readers...

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• leerling
Bedankt, maar die kon ik al. Deze kan niet overweg met pdf files die door een ander programma worden gegenereerd. Dus eigenlijk heb ik hier ook weinig aan...

• leerling
Niemand?
Pagina: 1