[Fifa 2005 demo] spel lijkt wel fast forward

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Opzich wel een grappig probleem; op mijn IBM Thinkpad 42 met Centrino 1.7, 768 mb ram en 9600 mobile loopt de Fifa 2005 demo net zoals dos spelletjes vroeger op een 'te snelle' pc. Zie het maar als een fast forward afgespeelde voetbalwedstrijd.
Goegelen hielp niet, ik ben nog geen patches of mensen met hetzelfde probleem tegen gekomen. Denk aub niet dat de spelsnelheid te hoog staat ingesteld ofzo.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

edit:
op andere t42's loopt het spel wél normaal. Een driver updat heeft het probleem jammer genoeg niet uit de wereld geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door daniel_ev op 22-09-2004 13:22 ]

Toch?

• daniel_ev
* kickje

Niemand een idee?
:?

Toch?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Kijk eens naar deze reactie: [rml]g00fy in "[ UT]Beweeg 2 keer zo snel als normaal......"[/rml]
Mogelijk is een soortgelijk probleem ook bij jou aan de hand, namelijk een variërende kloksnelheid :)

Verwijderd

Misschien wel een domme vraag, maar ik weet echt niet hoe ik verder kan klikken bij de demo 8)7

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 23:49

DJH

Idd, je moet ervoor zorgen dat de kloksnelheid 100% is als je het spel opstart! Dit kun je doen door de stroomdinges op thuis/kantoor te zetten.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Pc is:
AMD 2800
512 MB Ram
ATI Radeon 9200 128 MB

Ik lees hierboven dat je de 'stroomdinges' moet instellen op thuis/kantoor en kloksnelheid instellen, waar moet dat???

Heb al naar die gasten van EA gebeld, maar dit wisten natuurlijk geen oplossingen....... Ze gaven als oplossing:
- laatste drivers van videokaart downloaden
- directX 9.0b upgraden naar 9.0c
Dit zal het probleem denk ik het verhelpen..

Maar hoe is dit probleem nu precies te verhelpen???

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
daniel_ev schreef op 22 september 2004 @ 12:46:
Opzich wel een grappig probleem; op mijn IBM Thinkpad 42 met Centrino 1.7, 768 mb ram en 9600 mobile loopt de Fifa 2005 demo net zoals dos spelletjes vroeger op een 'te snelle' pc. Zie het maar als een fast forward afgespeelde voetbalwedstrijd.
Goegelen hielp niet, ik ben nog geen patches of mensen met hetzelfde probleem tegen gekomen. Denk aub niet dat de spelsnelheid te hoog staat ingesteld ofzo.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

edit:
op andere t42's loopt het spel wél normaal. Een driver updat heeft het probleem jammer genoeg niet uit de wereld geholpen.
Heb je het al opgelost?
Zit hier met een zelfde thinkpad en zelfde problemen :'(

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire 1350 met excact t zelfde probleem:

Ati 9200 en AMD Athlon XP-M 2800+(hier zit toch powernow in?)

Hopelijk komt er snel een oplossing of is 'ie er al :) .

Verwijderd

Niemand antwoord?

Verwijderd

denk het niet :/ en dit twreijl ik er ook op wacht :(

• daniel_ev
Nee probleem nog niet opgelost, maar ga eens even een mini onderzoekje doen bij verschillende eerste jaars hier op de TU/e die allemaal dezelfde laptop hebben. Het vreemde is dat het spel bij een vriend van me de eerste keer wel normaal liep, maar daarna in de Speedy Gonzelez mode. Ik zal ook eens kijken hoe het echte spel draait.

Toch?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07

nnk

Spreek uit: en en kaa

daniel_ev schreef op 13 oktober 2004 @ 18:10:
Nee probleem nog niet opgelost, maar ga eens even een mini onderzoekje doen bij verschillende eerste jaars hier op de TU/e die allemaal dezelfde laptop hebben. Het vreemde is dat het spel bij een vriend van me de eerste keer wel normaal liep, maar daarna in de Speedy Gonzelez mode. Ik zal ook eens kijken hoe het echte spel draait.
Ik heb de volledige versie en dezelfde (eerstejaars TU/e) laptop.
Hier loopt het spel ook veel te snel, ook de tussenfilmpjes gaan veel te snel en de voetjes bewegen erg snel. Op "slow" is het nog net een beetje te spelen, maar ik weet zeker dat dat niet de bedoeling is :)

Specs:
IBM Thinkpad T42
Full Install, Alles op HD
Windows XP SP2 met laatste updates
Omega Catalyst voor de 9600
Intel Banias 1700Mhz op "full" stand, dus zonder powersaving.

Ik heb ook al rondgezocht, maar 't is wel een erg vreemd probleem.
Waarschijnlijk hebben daniel_ev en ik dan iets geinstalleerd op onze IBM's wat de rest niet heeft. Vreemd?

[ Voor 3% gewijzigd door nnk op 13-10-2004 18:15 ]

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire 1356LCi dus het ligt niet aan welk merk je hebt... mischien de vidkaart ? kheb een Radeon 9200 er in zitten. Wel irritant dat wachten :/

• nnk

nnk

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 08:10:
Ik heb een Acer Aspire 1356LCi dus het ligt niet aan welk merk je hebt... mischien de vidkaart ? kheb een Radeon 9200 er in zitten. Wel irritant dat wachten :/
Tja, wij hebben in onze IBM een mobile radeon 9600 zitten.
Maar ik denk dat het meer aan de combinatie van iets licht, want zoals daniel_ev al zei is het niet op elke IBM Thinkpad dat het te snel loopt.

Heb jij ook Service Pack 2 geinstalleerd? Post eens een lijstje met wat meer specs (inc software), dan kunnen we er misschien achter komen waar 't aan ligt.

Hier nog een aanvulling op de specs uit de vorige post:
Windows XP Professional Serivice Pack 2
Directx 9.0c
Omega Catalyst 4.9 voor de mobility Radeon 9600 64Mb

• nnk

nnk

Ik heb het probleem inmiddels opgelost, ik heb "power management" uitgeschakeld en hij werkt nu op normale snelheid.
Ook al stond de CPU speed op "maximum" had fifa2005 toch problemen met Intel's Speedstep.

Voor de IBM users: blauwe IBM knop, manage power, power management, advanced settings, CPU power management, disable en rebooten maar!

Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door nnk op 14-10-2004 11:31 ]

Verwijderd

Ik heb ook de Thinkpad42 van de TU/e maar heb power management uitstaan maar blijf er last van hebben dat het spel retesnel gaat...

heeft verder nog iemand dit probleem? of oplossingen..

bvd

Verwijderd

Nee nog geen oplossing hier.. maar op die thinkpad zou dat power management uitzz moeten werken lijkt me. Voor AMD machines en anderen heb ik wel een progje gevonden dat heet speedswitchXP deze verhelpt het probleem een beetje. Ik zal nog ff wat meer soorten instellingen proberen.

Verwijderd

Misschien rare vraag, maar bij het eerste scherm (die keuze voor een vlag) hoe kan ik verder klikken ?!
Heft dat echt wat te maken met de instellingen van de computer ?!

dat kun je beter even hier vragen: [rml][ Fifa 2005] Het beste voetbalspel ooit!?[/rml] ;)
dit topic gaat over andere ernstigere problemen

[ Voor 35% gewijzigd door Crash op 31-12-2004 19:53 ]

Verwijderd

Het is misschien een heel domme opmerking maar kijk eens in het options-menu naar gamespeed en kijk of het op normal staat. Zo niet, zet hem dan daar op!
En ja, ik heb dit probleem ook gehad met een T42.

• daniel_ev
Beter laat dan nooit, maar de oplossing is hoogstwaarschijnlijk in de hoek van de Pentium M kloksnelheid te zoeken. Voor degene die dat niet weten; als je op de accu werkt klokt deze zichzelf terug. Wil je de Fifa2005 Demo spelen, dan moet je dus de stekker er of vanaf het moment dat je je laptop aan hebt staan er al in hebben zitten, of hem er helemaal niet meer in doen...
offtopic:
Je haalt dan zo'n 3,5 uur speeltijd :p

Toch?

Pagina: 1