Popup blocker detectie

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik ben momenteel bezig met een website voor een bedrijf, maar heb alleen een enorm probleem waar veel 'testers' op stuiten is dat ze tegenwoordig allemaal wel iets van een popupblocker van Google, MSN of XP SP2 hebben. Nu zag ik laatst een leuk scriptje wat een foutmelding gaf (In HTML) op de engelse versie van MSN.com. Nu komt het leuke; dit scriptje hadden ze maar een aantal dagen en eigenlijk ben ik op zoek naar een simpel stukje JS wat een nette redirect aanmaakt naar een ander frame waar ik een foutmelding en wat uitleg kan geven over popups en hoe je je popupblocker af kan richten.

Zijn er mensen die hier iets voor hebben? :X

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:02
Sluit 'm maar, hij staat op http://webmessenger.msn.com/ :).

Misschien wel handig voor andere mensen :Y)

Verwijderd

Wat dacht je van een stukje tekst in het document waar je de popup aanroept? Met een link naar de window.open.

Zoals je weet zullen door de gebruiker aangeklikte links gewoon werken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Die webmessenger opent volgens mij een popup en sluit hem direct weer om te kijken of hij wel of niet geblocked wordt, dat is wel een ranzig geflikker.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.adoutput.com/detect.cfm

Dit levert inderdaad een geflikker op op oude PC's. Niet op elke pagina gebruiken dus...

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 12:45:Zoals je weet zullen door de gebruiker aangeklikte links gewoon werken.
Niet altijd hoor...

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Als je niks ranzig doet wel, kom maar eens met een voorbeeld dat jou bewering ondersteund.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:37:
[...]

Als je niks ranzig doet wel, kom maar eens met een voorbeeld dat jou bewering ondersteund.
Alsof ik ff gauw een site kan bedenken waar ik problemen had met zelf geopende popups :)

De popup blocker van firefox blokkeert hier ook regelmatig popups waar ik WEL zelf om vroeg..

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:37:
[...]

Een onmousedown alleen wordt al geblocked als deze niet wordt afgemaakt met een onmouseup :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ik check zo op blockers:

code:
1
2
3
4
5
var popup = window.open( ... );

if(!popup || (popup && !popup.window)) {
    // geblocked
}

werkt voor zover ik weet altijd. en is naar mijn mening ook wat schoner dan dat script op die adoutput site...

edit:
owja
Pop-up blocker detected.
Please follow the software provider's instructions for allowing pop-ups on websites.
Ja 8)7 dat dacht ik dus ook he :+ Dat moet nou net niet je insteek zijn bij het detecten van popupblockers.

[ Voor 36% gewijzigd door Clay op 23-09-2004 16:27 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
In FF blokt'ie een popup alleen de eerste keer dat je op de link klikt die de popup opent, als je er dan nog eens op klikt verschijnt'ie gewoon hoor :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wormaap schreef op 23 september 2004 @ 16:44:
In FF blokt'ie een popup alleen de eerste keer dat je op de link klikt die de popup opent, als je er dan nog eens op klikt verschijnt'ie gewoon hoor :)
Oh, ik dacht dat FF alle popups blocked totdat de page klaar is met laden.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
je kunt in je popup-code ook serverside checken door sessie te starten op het moment dat een gebruiker je homepage op komt, en in de code voor de inhoud van het popupvenster te meten welke gebruikers de popup wél zien, doordat die code voor ze wordt uitgevoerd.
Pagina: 1