[WLAN] Absurd lage transferspeeds tussen Xbox en PC

Pagina: 1
Acties:

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Heya lui..
Ik heb een klein probleem met mijn netwerk thuis.
Beneden heb ik een Xbox staan die via een draadje naar mijn Linksys Wireless router gaat (waar dus ook mijn internet op zit :P )
Boven heb ik een Wireless Accesspoint die via een crosskabel naar mijn pc gaat. Beiden zijn 54G.
Als ik nu iets probeer te transferen tussen mijn pc en xbox.. gaat het met MAXIMAAL 200kB/s .. Zodra ik een draadje trek tussen pc en router (en dus het accesspoint ertussenuit haal) haal ik ca 11MB/s. Van internet kan ik wel gewoon downloaden met 1MB/s ongeveer... Waar ligt het probleem? :P

Verwijderd

Nou wat denk je :? In het eerste geval gaat het via WiFi en is het dus een stuk trager.

• Drak0z
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 14:41:
Nou wat denk je :? In het eerste geval gaat het via WiFi en is het dus een stuk trager.
Jamaar 200kBps vind ik dus wel absurd traag, aangezien ik via internet over WiFi makkelijk 1MBps haal.. het wifi netwerk is 54mbit.. maw ik zou theoretisch 6,75MBps kunnen halen... 200kBps scheelt ruim een factor 30.. dus daarom denk ik dat er iets mis is

[ Voor 4% gewijzigd door Drak0z op 22-09-2004 15:02 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

is de ethernet verbinding tussen de xbox en de router wel 100MBit en niet toevallig 10Mbit?

laat maar had beter moeten lezen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Apie! op 22-09-2004 15:07 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Drak0z
Apie! schreef op 22 september 2004 @ 15:05:
is de ethernet verbinding tussen de xbox en de router wel 100MBit en niet toevallig 10Mbit?
Nee, ook dat is niet het probleem

Het ligt hier dus op het moment als volgt

PC[100mbit] - crossoverkabel - Linksys WAP54G[100mbit kabel, 54mbit wireless] ~
~ wireless 54mbit ~ Linksys WRT54G [54mbit wireless, 100mbit 5poort switch] - straight kabel - Xbox[100mbit]

(hoop dat het duidelijk is zo :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 14:41:
of post gewoon niks als je niet normaal kunt reageren :O

Modbreak:Jij mag zometeen je mail checken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 16:38 ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 16:10:
[...]
of post gewoon niks als je niet normaal kunt reageren :O
En jij bent cker een liefhebber van 1. modjes afkraken 2.de nodige hoeveelheid nuttige inpho aan dit topic toevoegen!

Heb je misschien je draadloze verbinding te zwaar (256bit) beveiligd, test de doorvoersnelheid maar is zonder encryptie, dat zal een stuk sneller gaan..

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 22-09-2004 16:35 . Reden: nuttige ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Drak0z
WeaZuL schreef op 22 september 2004 @ 16:24:
[...]

En jij bent cker een liefhebber van 1. modjes afkraken 2.de nodige hoeveelheid nuttige inpho aan dit topic toevoegen!

Heb je misschien je draadloze verbinding te zwaar (256bit) beveiligd, test de doorvoersnelheid maar is zonder encryptie, dat zal een stuk sneller gaan..
Nou ik denk persoonlijk niet dat het hieraan ligt (ik ga het wel proberen zodra ik weer thuis ben) aangezien ik dus via internet wel vrij hoge snelheden haal (tot 1MB/s) maar over het LAN (wired xbox via router wireless naar ap en weer wired naar pc) niet hoger kom dan 200kB/s .. maar nooit geschoten altijd mis natuurlijk :)

Ook vind ik Baz_ zijn reactie wel vrij terrecht (aangezien mijn openingspost toch vrij duidelijk maakte dat het NIET aan het feit lag dat het een wired was en het ander niet)

*edit* PS. mijn wireless netwerk is 'slechts' beveiligd met een 128bits WEP encryptie en een mac filter .. waarom ik beiden heb weet ik ook niet.. maar dat gaf me gewoon een veiliger gevoel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Drak0z op 27-09-2004 20:48 ]

Verwijderd

@jss: ik wist niet dat ik reageerde op een modje (niet dat het mijn reactie zou veranderen), ik vond de manier van reageren gewoon erg wijsneuzerig ('tss, duhh, weet je dat niet eens ooh pfff' op die manier) zodoende

dat het inhoudelijk waar is zal best :)

'Jij mag zometeen je mail checken.' talk to the hand, coz teh mailbox it don't understand, spuit 11

drakoz: heb je niet toevallig op het interne netwerk een andere iptables (of wat je ook gebruikt) ruleset, of een andere encryptie, dan op het externe net? wellicht dat daar een snelheidsverschil vandaan komt?

of er zit een limiet op de xbox data transfers (waar ik trouwens geen logische reden voor kan bedenken :P) of is de xbox traffic naar internet ook sneller dan naar de pc ?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 21:00 ]

• Drak0z
Goed.. om maar weer eens te reageren :)
Ik ben weer bezig met een beetje spelen met mijn xbox / wlan config
Ik heb alle encryptie uit (maar wel de ssid broadcast uit en macadres filtering aan.. voor de veiligheid :+ )
Ik kan nogsteeds niet snel naar mijn xbox toe transferren (ca 150 / 200kBps)
Dingen van mijn xbox af downloaden gaat wel snel (4mBps ongeveer)

Nu snap ik het dus HELEMAAL niet meer :'(
Verder alle bovenstaande suggesties geprobeert

om even aan te tonen:

Van Xbox naar PC:
Transferred 23 files totaling 14,10 MB in 10,64 seconds (1.723,9 KB/s)

Dezelfde files van PC naar Xbox:
Transferred 23 files totaling 14,10 MB in 48,77 seconds (309,1 KB/s)

[ Voor 21% gewijzigd door Drak0z op 07-11-2004 19:23 ]

Pagina: 1