Toon posts:

[XP] ongewone verhouding upload/download tijdens internet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Ik ben onlangs overgegaan naar XP Prof (Engels) met Service Pack 1 en nu heb ik een brandende vraag:

Ik zie onder 'Local Area Connection Status' dat ik in de 20 minuten dat ik online ben dat ik bij:
* Activity ' Sent' 3.125 heb verstuurd
* Activity 'Received' 2.840 heb ontvangen

Nou ben ik geen Whizz maar dit lijkt mij toch echt een scheve verhouding in mijn Connectie ! Als ik verder surf blijft deze verhouding scheef naar 'sent' staan en blijft steeds zo ongeveer 1:1.

Ik heb McAfee Virusscan 8.0 (Build 8.0.41 met Dat versie 4.0.4393), Ad-Aware (gisteren gedownd) en Spybot S&D (ook gisteren gedowned) allemaal een check laten doen en alleen Ad-Aware en Spybot hadden gisteren wat spyware en tracker cookies gevonden. Die heb ik toen allemaal verwijderd. Ik heb mijn W_XP firewall uitstaan en maak gebruik van ZoneAlarm 5.1.

Mijn opstelling is:
* (Wanadoo) ADSL modem (de standaard Alcatel met maar 1 poort)
* Sitecom Router DC-207

Ik heb XP eigenlijk nog maar net 2 dagen op het systeem staan. Heb al via Windows Update de updates laten uitvoeren. Heb Office 2000 (NL) met alle updates.

Oh ff voor de duidelijkheid deze verhouding is wanneer ik geen P2P proggie's heb lopen. Natuurlijk is wanneer ik die heb lopen de verhouding verstoord.

Ik heb bij het opstarten wel allerlei meldingen betreffende SVCHOST die verbinding wil naar mijn ROUTER en MODEM..

Hebben jullie genoeg aan deze info om er wat uit wijs te worden??

Graag hoor ik van jullie.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat zie je als je Netlimiter gebruikt.
Die kan per process / programma zien hoeveel up en down verbruikt.

Vraagje... Welke meldingen krijg je precies :? en schakel het eens uit voor de verandering. Misschien gebeurt er wat.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

bedankt ik zal Netlimiter proberen. BTW wat moet ik aangeven bij de vraag voor welke zone deze applicatie is: Internet zone of Network zone

De medlingen van Zone Alarm zijn:

1 Generc Host Process for Win32 services is trying to access the internet
Appl: Svchost.exe
Dest. IP: 10.0.0.XXX: DNS (dat is de IP van mijn Alcatel Modem)

2 Generic Host Process for Win32 Services is trying to act as a server
Appl: svchost.exe
Dest. IP: 0.0.0.0 Poort 5000 (Huh, IP 0.0.0.0 ??? en Port 5000)

3 Generc Host Process for Win32 services is trying to access the internet
Appl: Svchost.exe
Dest. IP: 10.0.0.XXX: DNS (dat is de IP van mijn Alcatel Modem)

Als ik in ieder geval de eerste weiger dan doet dacht ik mijn Internet verbinding het niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 12:58 . Reden: kopje 2 verbeterd ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zie niet echt in wat er vreemd is aan die verhouding Send/Recieved. Wat zou er vreemd aan moeten zijn? Bij mij is het op het moment Send: 6.069, Received 7.474, waar ook niets vreemds aan is. Het zou kunnen zijn dat je veel last hebt van Packet drop, waardoor je computer dus meer moet versturen (resend) dan dat hij ontvangt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik bij een bekende onlangs ook zo'n verhouding het geconstateerd en daarop zowel een virus-check en een spyware-check heb laten uitvoeren.

Daarbij kwamen heel virussen en spyware aan het licht. Nadat dit was opgeschoond viel die verhouding immens in het voordeel van ' received' ipv 'send'. Dit heb ik toen meerderemalen gecontroleerd en steeds is nu de verhouding ongeveer sent:received <---> 0.2:1

Nou ik kom daar dus bij lange na niet aan.

En wat is er aan de door jou (the_shadow) genoemde packetloss te doen??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - zijn het 'xxx' packets of bytes received? :)

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Wat ook kan:
start -> uitvoeren -> "cmd" typen -> <enter>
typen: "netstat -no" <enter>

en dan in taskman kijken welke pid bij welk programma hoort. (je kan pid in taskman toevoegen bij beeld->kolommen selecteren)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
^^^ wat lift zegt

het aantal packets zegt niets over de hoeveelheid data omdat packets een variabele grootte hebben :)

edit:
't kan natuurlijk ook dat je pc nogal wat packets broadcast (en geen antwoord krijgt) met bijvoorbeeld netbios

[ Voor 34% gewijzigd door nescafe op 22-09-2004 14:21 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
de aantallen die de TS bedoeld komen tevoorschijn als je de status van je netwerkverbinding oproept. De gegeven waarden worden weergegeven in bytes, en niet in Packets. Ikzelf heb over het algemeen twee keer zoveel uitgaand als inkomend. Maar ik gebruik bijna geen P2P programma's..

Momenteel heeft mijn server een uptime van 89 dagen en ik heb in die tijd 13,2GB gedownload en 6GB geupload.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sierra-NL schreef op 22 september 2004 @ 14:19:
de aantallen die de TS bedoeld komen tevoorschijn als je de status van je netwerkverbinding oproept. De gegeven waarden worden weergegeven in bytes, en niet in Packets. Ikzelf heb over het algemeen twee keer zoveel uitgaand als inkomend. Maar ik gebruik bijna geen P2P programma's..

Momenteel heeft mijn server een uptime van 89 dagen en ik heb in die tijd 13,2GB gedownload en 6GB geupload.
De gegeven waarden staan bij mij soms in pakketten en soms in bytes. Ik weet niet goed waarom maar ik kijk er toch niet echt naar :P

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Luister als al die progjes niks weten te vinden en je systeem is pas 2 dagen installed. Kan je er zeker van uit gaan dat er niks aan de hand is.
Bovendien is het normaal dat je op een windows systeem als je niets doet wat meer sent verkeer ziet dan received.

Denk dan aan broadcast verkeer van de wins\browser service en netlogon service.

Maw niks aan de hand, nu dus niet meer zo paranoid zijn :)

http://specs.tweak.to/9714

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allemaal,

Bedankt voor de input. Ik ga het een en ander verder overpeinzen. Wat dat betreft ben ik toch echt meer thuis in W98_SE.......

Ja geloof het of niet, ik loop wat achter natuurlijk maar dat blijft een pracht OS. Simpel maar doeltreffend. En in W98_SE had ik deze verhouding namelijk niet en daarom deze vraag.

Ik kan er dus vanuit gaan dat het in alle redelijkheid goed zit......... maar toch zal ik kijken wat ik verder eraan kan doen.

Thnx all.
Pagina: 1