Toon posts:

Een Linux PC en Windows XP SP2 PC koppelen via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een verzoek om hulp voor een nogal uniek en eigenaardig probleem.
Een vriend van mij uit Malta is in Nederland voor zaken. Nu is zijn laptop gecrashed (oud beestje) en heeft hij mij om hulp gevraagd. Het probleem is als volgt:

*Op zijn laptop staan bestanden die absoluut niet verloren mogen gaan
*Zijn netwerkkaart voor de PC ligt nog op Malta
*De huidige windows ME installatie is naar z'n grootje, buiten veilige modus is er niets wat nog tekenen van leven geeft.

Mijn plan is om met een knoppix cd zijn laptop te booten en zo z'n harde schijf te benaderen. Daarna link ik mijn PC (windows XP) via de USB poort aan zijn PC (die dan Linux draait), probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dat moet aanpakken in linux. Heeft iemand hier een vergelijkbare situatie gehad? En is het wel mogelijk knoppix te laden op een laptop met maar 192 mb ram?

Alle hulp is welkom, m'n laatste optie is met een usb memory stick 256 mb per keer te verplaatsen naar mijn PC maar omdat ik 2 gig moet veiligstellen en er twee bestanden zijn groter dan 256 mb is dat waarschijnlijk ook niet de oplossing... toch?

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ik zou bij de lokale pc-boer ff een convertertje halen voor die laptopschijf, zodat je deze gewoon aan jouw ide-poort kan hangen.

Denk dat dit de gemakkelijkste optie voor je is ;)