[win2k] Kan een COM server niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een Trojan op mijn pc gekregen, die zich lijkt te hebben genesteld als een COM-server.
Ik weet welk bestand het is, en hoe ik hem weg moet krijgen, echter lukt dat niet.

Het gaat om de Trojan: TROJ_DAILUI.B

wanneer ik probeer te verwijderen als service, doormiddel van:
code:
1
regsvr32 /u V0.15.dat

krijg ik deze fout

code:
1
2
DllUnregisterServer in V0.15.dat failed.
Return code was: 0x8000ffff

Wat moet ik doen om dit stukje software weg te krijgen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ik twijfelde daar dus over, omdat het niet direct om het virus gaat, maar een windows handeling, had ik hem daar geplaatst.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat ik er zo van kan vinden (Trendmicro en Sophos zijn de enige twee die via Google een resultaat teruggeven), is dat je dat virus zonder al teveel moeite met een virusscanner kan wegkrijgen. Heb je er geen, of detecteert-ie 'm niet?
Voor de zekerheid nog even checken of het bestand in gebruik is. Is het geen optie om het ding gewoon te verwijderen?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik heb hem dus met de online scanner van Trendmicro gevonden, en als ik de instructies opvolg, krijg ik dus deze fout.
Ik heb het bestand hernoemd, maar ik moet mijn pc nog een keer opnieuw opstarten, dus ik weet nog niet welk effect dat zal hebben.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
de com-server is gerenamed, en tot nog toe geen problemen meer gehad...
Het probleem lijkt opgelost te zijn...

Pagina: 1