Toon posts:

[all]Fortran DOS applicaties & Windows Update - oplossing? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is bekend dat er problemen zijn met de combinatie van Fortran gecompileerde DOS applicaties en een Windows Update (KB843484).

Bij microsoft worden de volgende oplossingen gegeven:

1. Programma opnieuw laten compileren met andere compiler.
=> Zou een oplossing zijn als het je eigen programma´s zijn, maar de broncode is lang niet altijd beschikbaar.

2. Gebruik maken van virtuele machines (bijv. Microsoft Virtual Machine)
=> VMWare is een oplossing, maar kost weer wat centjes.....

Op dit moment gebruiken we stand-alone DOS Machines en DOS Boot CD´s om gebruikers toch met de software te kunnen laten werken. Maar eigenlijk is dit veel te omslachtig en kost dit hopen tijd (en tijd is geld in bedrijfsleven)

Is er iemand die ook tegen bovengenoemd probleem is aangelopen? Ben wel eens benieuwd hoe jullie het oplossen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien het gaat om DOS applicaties en Windows updates move ik deze naar WOS met een kleine titeledit :)

Abnormal program termination: Stack fault > Fortran DOS applicaties & Windows Update - oplossing? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is Dosbox niet iets? Ik weet dat de emulatie daarvan niet perfect is en dat het voornamelijk bedoeld is voor spelletjes, maar ik heb er best wel wat dos-applicaties in aan de gang gekregen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn oplossing was toendertijd bij dergelijke problemen eerlijk gezegd een best laffe oplossing: dualboot naar DOS (of Win9x), precies de oplossing waar je vanaf wilt.

Je zou eens kunnen kijken of iets als dosbox (zie de Spielerij FAQ) iets uithaalt, maar ik verwacht er weinig van.
edit:
spuit11?

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 22-09-2004 12:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb DOS Box 0.61 gedownload en zal het meteen eens gaan proberen!

Dual boot is inderdaad een oplossing, maar was ik inderdaad niet naar op zoek. Toch bedankt. Je hebt er dus zelf ook al ervaring mee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik had er een paar jaar geleden last van toen Win2k werd geintroduceerd, doe de laatste jaren niets meer in deze richting. Praktijkervaring met jouw probleem dus helaas (cq. gelukkig) niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er in eerste instantie "leuk" uit! Zal er komende dagen eens mee bezig gaan om te kijken of het voldoet!

Verwijderd

andere gratis emulators zoals bijvoorbeeld Bochs (http://bochs.sf.net) en QEMU kunnen je ook verder helpen. Onder Linux bv DOSEMU.
Pagina: 1