[RAID] Highpoint Controller problemen bij FSB@133MHz

Pagina: 1
Acties:

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hey allemaal, ik heb sinds kort een probleempje waarvan ik niet kan vinden waarom het gebeurd.. Het gaat namelijk om het volgende, ik heb sinds kort een andere processor in m'n computer gezet en sinds dien wil deze niet normaal meer functioneren (lees blauwe schermen, automatisch opnieuw opstarten etc)

k heb het volgende systeem
AMD Athlon XP2600+ (net erin gezet en voorheen was het een 1800+)
Asus A7v333 (met de laatste bios 1018, eerst 1017 maar daar werkte het ook niet mee)
Hercules 3D Prophet 9800se AIW
2*256mb PC2700 mb geheugen (getest met een bankje en omgewisseld etc werkt nog steeds niet goed)
ThermalTake 420w voeding (net erin gezet als vervanging van een no-name 300w wrak)
En een Highpoint HPT370 RocketRaid Controller met daaraan 2*60gb HDD (1 Maxtor ATA100 en 1 Maxtor ATA 133) in Raid0 geupdate met de laatste drivers en bios versies. (deze kaart)

Nu is het zo als ik m'n processor op 1600mhz (dat is dus 100/33 16.0x) zet alles gewoon naar behoren werkt en ik ook normaal windows xp kan installeren maar wanneer ik de processor op volle snelheid zet 2133mhz (op 133/33 16.0x) dan komt die tot het formateren volgens ntfs maar wanneer hij dan wil beginnen met het kopieeren van de bestanden en dan krijg ik dus een blauw scherm (welke wisselend zijn, de ene keer is het "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA" en "IRQL_NOT_LESS_THAN_OR_EQUAL" en een derde keer is het gewoon van om fouten te voorkomen heeft windows zichzelf afgesloten).

Ook het installeren op 1600mhz en dan vervolgens na de installatie werken met 2133 B) lost niks op. Het is mogelijk om in windows tot het inlogscherm te komen maar na het inloggen start de pc meteen opnieuw op.

k Heb ook nog geprobeerd om met een andere ide hdd en de raid config losgekoppeld te installeren, dit ging gewoon goed en werkte naar behoren maar zogauw het over de raid gaat houd het op..

Het lijkt dus aan de raid controller oid te liggen, is dit een bekend probleem? of heb ik gewoon pech. Ik kan er iig niets over vinden op het net.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark_M op 23-09-2004 12:16 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Dark_M
  • Niet online
*kick

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Kan je je pci/agp dividers in de bios niet zo zetten dat je pci bus netjes op 33 MHz draait, dan zal het denk ik wel werken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Beetje vreemd om een ata133 schijf aan een ata100 controller te hangen. Heb je al geprobeerd om je ata133 schijf terug te schakelen naar ata100. Ik meen dat er een tooltje van Maxtor is om dit mogelijk te maken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 12:32:
Beetje vreemd om een ata133 schijf aan een ata100 controller te hangen. Heb je al geprobeerd om je ata133 schijf terug te schakelen naar ata100. Ik meen dat er een tooltje van Maxtor is om dit mogelijk te maken.
Waarom vreemd? Normaliter wordt de communicatie gewoon ingesteld op ATA100 door de controller, ook bij een ATA133 schijf.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op 23 september 2004 @ 12:33:
[...]

Waarom vreemd? Normaliter wordt de communicatie gewoon ingesteld op ATA100 door de controller, ook bij een ATA133 schijf.
Nou, dat schijnt soms niet helemaal goed te gaan icm bepaalde controllers. Ik meen dat ik daar ooit een verslag van gezien heb in een duits computerblaadje. Bij een gewone ide controller van je moederbord is dat schijnbaar nooit een probleem maar icm met extra controllers (al dan niet op het mb) is dat niet altijd proleemloos.

• Dark_M
  • Niet online
Ik heb in het anderhalf jaar dat ik die raidcontroller met die 2x60gb al in mijn pc heb zitten eigenlijk nog nooit problemen ermee gehad ondanks dat één schijf ATA100 is en de andere ATA133, maar als ik nou dat tooltje gebruik om die andere schijf ook op ATA100 te zetten dan ben ik zeker de data die op die schijf staat kwijt?..
Nu ik die andere sneller processor erin heb gezet heb ik pas problemen.

• Dark_M
  • Niet online
k had ergens gelezen dat je na het updaten van de bios van de raidcontroller je raid opnieuw moest opbouwen, omdat de kans dan groter was dat het beter zou werken.. Dat heb ik dus net gedaan en ik heb daarna geprobeerd om wXP er op te zetten en net als de vorige keren ging het in het begin goed maar op het moment dat je kan kiezen of je de geselecteerde partitie wilt formateren of de huidige wilt behouden. Dan komt die tot na het formateren waar normaal begonnen wordt met het kopieeren van de bestanden en dan krijg ik dus een bsod (die komt dus altijd op hetzelfde moment bij de installatie).

En dat tooltje waar hierboven melding van wordt gemaakt is er iemand die daar ervaring mee heeft? als ik me schijf dan om ATA100 zet is het dan later nog wel weer mogelijk om hem op ATA133 te zetten als dat ook niet werkt?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jahoor, zulke tooltjes leveren in principe geen gegevensverlies op (maar denk aan je backups he ;)) en je kunt later gewoon weer een andere mode instellen (bijv ATA133).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dark_M
  • Niet online
Nieuwe ontwikkelingen :P
k heb wat anders geprobeerd k heb beide 60gb maxtor schijven aan me raidcontroller gehangen maar dan gewoon als 2 losse IDE devices dus zonder RAID ingesteld. En helaas moest ik ook hier weer constateren dat ik niet eens in staat was om WXP te installeren. Dus blijkbaar is het zo dat het niet uitmaakt wat je aan die RAID controller hangt en op welke manier want het werkt blijkbaar gewoon niet met de FSB op 133.. maar ik vind het dan wel weer vreemd dat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem :?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-03 17:37
werkt je geheugen wel op die snelheid? want zoals ik het nu lees kan het net zo goed het geheugen zijn dat de snelheid niet aankan, het zou helemaal niks met de controller te maken moeten hebben aangezien de PCI-bus nog steeds op 33 Mhz draait vanwege de moederbord dividers

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Dark_M
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat het aan het geheugen zou kunnen liggen, omdat wanneer ik een installatie uitvoer op een ide device direct op het moederbord (dus zonder tussenkomst van de raid controller) dan werkt het wel goed. Plus dat het geheugen gewoon het maximale is wat het moederbord aankan 333mhz dus en als de fabrikant van het moederbord dan aangeeft dat het zou moeten werken dan ga ik ervan uit dat het werkt eigenlijk...

[ Voor 32% gewijzigd door Dark_M op 26-09-2004 22:58 ]

Pagina: 1