[XP] PC loopt vast en doet helemaal niets meer

Pagina: 1
Acties:

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe harde schijf in mijn pc gezet en windows opnieuw geinstalleerd. Dit uiteraard op de 'veilige' manier, dus netwerk kabel eruit, windows, firewall, antivirus en dan kabeltje er weer in.

Het probleem is nu dat de pc regelmatig vastloopt. Tijdens dat vastlopen krijg ik geen BSOD en hij herstart ook niet uit zichzelf, maar hij doet gewoon helemaal niets meer, zelfs het klokje in de systray loopt niet verder.

Het vastlopen gebeurt ook niet op vaste tijden, het kan tijdens het spelen van een game, tijdens het afspelen van een filmpje of gewoon snachts als ikzelf in bed lig.

Mijn pc:
proc: AMD athlon XP 2400+
geheugen: 512 MB
videokaart: radeon 9500
nieuwe hd: 160 Gb 7200rpm 8Mb cache, en er zit een cooler op

windows: Windows XP servicepack2
virusscaner: kaspersky antivirus (geupdate)
firewall: zonealarm (geupdate)
spyware: Ad-Aware (geupdate)

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Verwijderd

Krijg je dit probleem ook met SP1?
Anders moet je misschien nog maar eens wachten met SP2...

Verder geheugen testen...
en haal er alle kaartjes eens uit, daarna steeds eentje bijprikken & testen,
misschien kom je zo te weten waar het aan ligt...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 11:37 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 17:31

ericding

Altijd de eerste.

En omdat het probleem optreed na het installeren van een nieuwe HD, zou ik die ook eens grondig testen (met het tooltje van de fabrikant).

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Excuses voor de wat late reactie, maar ik zal zowel het geheugen als de hd eens proberen te testen. SP2 zal ik eventueel ook nog proberen. Bedankt alvast.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...