[XP] mappen delen met machtigingen

Pagina: 1
Acties:

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik heb een thuisnetwerk (dmv werkgroep) met daarin een 4 tal XP machines. Nu wil ik op 1 van deze machines mappen delen, maar wel met rechten per gebruiker (ik wil niet dat iedereen de inhoud kan wijzigen, maar een enkele gebruiker moet dat wel kunnen).
Op 1 van de pc'n (windows xp pro nl sp1) werkt dat feiloos, per map kan ik gebruikers machtigen. Als ik dus kies voor delen, dan komt er een tabblad met uitgebreide opties waaronder machtigingen, nieuwe share etc...
Op de pc (windows xp pro nl sp2) waar ik ook een aantal mappen wil delen krijg ik slechts twee opties: de map een gedeelde netwerkmap te maken te delen en netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen. Ik kan hier dus geen machtigingen per gebruiker in aanmaken.
Wat doe ik verkeerd, oftewel hoe krijg ik het werkend?
Ik heb de wizard netwerk instellen al meerdere malen gebruikt, maar ik kom er dus niet uit.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Extra > Mapopties > Weergave > Eenvoudig delen van bestanden gebruiken uitschakelen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 10:58 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
wees wel voorzichtig met hoe je de machtigingen instelt, ik heb mezelf eens buiten mijn mappen gesloten, met het gevolg dat ik eerst als admin moest inloggen om de zaak te veranderen... heel vervelend tijdens LAN-parties......

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:57:
Extra > Mapopties > Weergave > Eenvoudig delen van bestanden gebruiken uitschakelen
Mijn dank is groot !

Do as I say, don't do as I do.