[PC][Half-life CS / CZ] Pingtijden via ADSL XS4ALL

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Hopelijk de goede plaats om dit te vragen. Ik twijfel namelijk of deze niet in Internet en Telefonie thuis hoort....

Op dit moment heb ik een @home kabel abbo en ben hier niet echt over te spreken. Sinds de snelheidsverhoging in de regio zijn mijn ping tijden op CS / CZ servers drastisch verslechterd en schommelen harder dan de brandstofprijzen.

Door @home is hier naar gekeken, maar dit heeft niets opgeleverd. Ik zit er nu dus ook hard over te denken om over te stappen naar ADSL.

Voordat ik overstap wil ik natuurlijk wel zeker zijn dat ik deze problemen ook niet ga krijgen als ik van provider wissel. Ik ben dus op zoek naar mensen die ADSL lite van XS4ALL hebben in de regio Venlo / Nijmegen (Limburg) en online CS / CZ spelen. Hoe zijn jullie pingtijden met ADSL lite van XS4ALL?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:37

Virgil

We're not alone

Ping tijden... hebben in feite niets te maken met welke provider je hebt.
(Natuurlijk is dit wel zo, met het ontwerp van het netwerkstructuur dat de provider aanhoudt.)

Met xs4all heb je in principe een goede ping, onder de 30 naar servers in nederland.

Het gaat dus om waar de server zich bevindt, en of de server niet teveel hops van je vandaan is. Als je verbinding namelijk eerst over 20 nodes gaat alvorens bij de server te geraken... sja, dan heb je ontzettend veel packetloss.

Overigens, kan je het proberen om op servers te spelen, waarvan je zeker weet dat ze in nederland zitten. Zo weet ik dat de servers van netgamez in nederland zitten :).

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 13:10
Tevreden xs4all gebruikertje hier, ALTIJD goede ping. Letterlijk altijd. Had eerst ook kabel, maar ik ben zeer zeker blij dat ik ben overgestapt :) .

/edit
Ik heb basic btw.

[ Voor 9% gewijzigd door pica op 22-09-2004 21:52 ]

Steam

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

XS4All is inderdaad gewoon een erg goede en stabiele ISP. Ik hoor van sommige andere ADSL ISP's dat de pings 's avond wel wat minder zijn.
Tijdje terug was planet bijv nogal brak, maar tegenwoordig gaat dat volgens mij al beter.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Dit is toch net iets meer vraag dan discussie -> Spielerij - Problemen & Vragen :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
Is dit alleen bij CS/CZ of ook bij andere games?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 13:10
Trouwens, regio waar je woont moet niet uitmaken. Bij kabel was dat wel zo, omdat je een lijntje deelt met de rest van je buurt.

Steam

• GreenGolf3
Crash schreef op 22 september 2004 @ 22:58:
Is dit alleen bij CS/CZ of ook bij andere games?
Ik speel geen andere games online, dus daar kan ik niets over zeggen.

@JeanLucPicard: Het knooppunt waar ik op zit word geregeld geplaagd door storingen en werkzaamheden. En het word er allemaal niet echt beter op.

@SeRRveR: Ik speel op een server in NL waar een maat van me met ADSL een ping van 10 heeft en ik schommel tussen de 80 / 90. Als ik mijn systeem bij hem neerzet, haal ik ook een ping van 10 of iets in die buurt.

[ Voor 49% gewijzigd door GreenGolf3 op 23-09-2004 07:58 ]

• Crash
GreenGolf3 schreef op 23 september 2004 @ 07:55:
[...]

Ik speel geen andere games online, dus daar kan ik niets over zeggen.
Probeer het eens uit dan. Want op die manier valt er te beslissen of het een game gerelateerd probleem is of een netwerk gerelateerd probleem. Dan komen we namelijk al een heel eind verder.

• GreenGolf3
Crash schreef op 23 september 2004 @ 12:15:
[...]

Probeer het eens uit dan. Want op die manier valt er te beslissen of het een game gerelateerd probleem is of een netwerk gerelateerd probleem. Dan komen we namelijk al een heel eind verder.
Mij lijkt het netwerk gerelateerd, omdat het verschijnsel zich niet voordoet als ik bij een maat van me aan het gamen ben.

• Crash
---> Internet en Telefonie dan

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 21:23
een van de gasten uit onze cs clan heeft exact dezelfde problemen die jij beschrijft met @home. Ook na veel klagen geen resultaat. Ik hoor de laatste tijd veel @home mensen erover klagen. Hij gaat nu ook overstappen op adsl. Volgens mij iets van het bbnet netwerk.
Pagina: 1