Firefox 1.0PR- CPU gebruik schiet door het dak bij downloads

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Als ik linkjes aanklik met "save as..." op een doodnormale page, dan blokkeert bij iedere download de browser een paar seconde met 99% CPU gebruik. Heel erg vervelend als je 10 bestanden ergens wilt downloaden. Dit merkte ik ook al bij eerdere versies het afgelopen half jaar.

Ligt dit aan mijn installatie of heeft iedereen hier last van?

iOS developer

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05-2025

numm!e

ttl =< 0 ms

Komt het niet door het actief worden van antivirussoftware of een personal firewall?
Het kan ook door een (matig geprogrammeerde) extentie komen die de bestanden sorteert/hernoemt.

er zijn vast nog meer oorzaken te bedenken.

\\reboot_the_planet

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie mijn laatste post hier:

[rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]

Die Download Manager is mijn grootste ergenis. Hij zuigt aan alle kanten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Heb je misschien bepaalde extensies/themes geinstalleerd, die problemen kunnen geven?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Exirion schreef op 22 september 2004 @ 10:39:
Zie mijn laatste post hier:

[rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]

Die Download Manager is mijn grootste ergenis. Hij zuigt aan alle kanten.
Zet de download manager eens uit en kijk dan of de browser nog steeds blijft hangen.

• BikkelZ
600MHz Celeron II, niet zo heel erg snel maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets simpels als een bestand downloaden moeilijker is dan een page a la tweakers.net weergeven.

Ik heb het grijze "Modern" theme geinstalleerd, dat is wel iets wat ik altijd doe omdat ik nou eenmaal erg gehecht ben daar aan, ik gebruik Mozilla al weer een jaartje of 4 geloof ik. De nieuwe look vind ik gewoon niet mooi.

Het ging gisteravond om MP3 bestanden die in een folder stonden, dus niet vanaf een HTML page. Maar het lijkt altijd zo te gaan, ongeacht de manier waarop of wat ik download.

Alleen is het niet zo irritant als je een groot bestand gaat downloaden, dan heb je er niet zoveel last van.

iOS developer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 14:02:
Zet de download manager eens uit en kijk dan of de browser nog steeds blijft hangen.
Uitgezet heb ik 'm al, maar dat betekent alleen dat je 'm niet ziet. Hij draait op de achtergrond gewoon nogsteeds mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 22 september 2004 @ 14:06:

Uitgezet heb ik 'm al, maar dat betekent alleen dat je 'm niet ziet. Hij draait op de achtergrond gewoon nogsteeds mee.
Ik kan het niet reproduceren, DL manager verschijnt supersnel en het downloaden (afhankelijk van de server natuurlijk) begint ook meteen.

Heb je al eens naar een download manager tweak gekeken, misschien kan je daar wat mee.

http://update.mozilla.org...category=Download%20Tools

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb hier ook totaal geen problemen mee. Al doorgrondig getest met verschillende grote downloads. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Hiero ook nooit problemen mee gezien, niet in Windows en niet in Linux..dus ik ben benieuwd hoe het komt.

Oh ja, en ik heb ergens 'PR' aan de topictitel toegevoegd, want Firefox 1.0 is nog niet uit hoor ;)

• BikkelZ
K-2SO schreef op 22 september 2004 @ 14:38:
Ik heb hier ook totaal geen problemen mee. Al doorgrondig getest met verschillende grote downloads. :)
Het gaat niet om de grootte, na een paar seconde loopt het downloaden gewoon soepel al wordt de constante CPU belasting wel langzaam hoger tot 5% (niet veel dus) met 8 simultane downloads. Het gaat puur om die eerste paar seconden van een download, dan vliegt de CPU belasting omhoog.

Dus als je op een page zeg 14 links aan wilt klikken om te downloaden, dan ben je een behoorlijke tijd bezig hierdoor. Ik zou willen dat ik die site van gisteren hier als voorbeeld neer kon zetten, maar ik geloof dat ik de policy daarmee overtreed.
Wilke schreef op 22 september 2004 @ 15:12:
Hiero ook nooit problemen mee gezien, niet in Windows en niet in Linux..dus ik ben benieuwd hoe het komt.

Oh ja, en ik heb ergens 'PR' aan de topictitel toegevoegd, want Firefox 1.0 is nog niet uit hoor ;)
Misschien dat het probleem wat minder evident is op een compleet uitgetweakte 3Ghz+ bak, of je moet met een vergelijkbaar trage configuratie geen problemen hebben natuurlijk.

Tja en die PR kreeg ik niet meer in de titel gefrommeld ;)

iOS developer

• BikkelZ
Ik heb het "Clean up" knopje maar eens gebruikt.......en of dat hielp :o

iOS developer

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

BikkelZ schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:00:
Ik heb het "Clean up" knopje maar eens gebruikt.......en of dat hielp :o
wanneer dat hielp kan je natuurlijk deze opties aanvinken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jonathanmarije.demon.nl/jnthn_aardbeix15_GoT_upload/ff_dlm.png
in weet niet of ze ook in 1.0PR zitten maar wel in 1.0

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1