Toon posts:

[all] Eigen windowsupdate server kunnen draaien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

kan iemand mij vertellem of een link geven hoe dat je een windowsupdate server in je netwerk opbouwd.

ik wil nl graag de gebruikers automatisch voorzien van de nieuwste updates zonder dat ze daar zelf naar moeten kijken en naar de site van microsoft moeten om dit te regelen.

alvast bedankt!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Kijk hier eens naar: [rml][ Howto] Sus Server[/rml]

Verwijderd

ja dat kan het heet SUS (software update services)

http://www.microsoft.com/...ersystem/sus/default.mspx

Verwijderd

Topicstarter
thanks bedankt voor de snelle reacties!!!!

Verwijderd

Topicstarter
kun je dit ook realiseren voor thuis als je een gewone werkgroep hebt??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Volgens mij kan dat niet omdat je met policies moet werken. :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
menneke83, bekijk voortaan eerst de sticky topics in een forum, en zoek wat rond. We verwachten ook enige inzet en moeite voor je je vraag gaat stellen, en dat blijkt niet uit jouw topicstart. Probeer ook wat constructiever mee te denken en te zoeken als het topic eenmaal loopt, in plaats van alles slechts de consumeren. Doe hier in het vervolg iets aan :)

Verder is er nog een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif editknop, zodat je niet binnen 24 uur hoeft te dubbelposten: dat is namelijk topickicken.

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 22-09-2004 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry, heb zelf nu eea opgezocht!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou zelf alle updates kunnen downloaden en vervolgens met een clientside script, dat kijkt of er nieuwe bestanden (dus updates) op de server staan, de boel installeren.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

MADG0BLIN schreef op 22 september 2004 @ 09:42:
Volgens mij kan dat niet omdat je met policies moet werken. :)
Policies zijn niks anders dan centraal beheerde reg.keys. Als je een andere manier hebt om die reg.keys te distribueren of het met de hand doet kan het ook. B)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

het zou in een werkgroep kunnen, AD is niet noodzakelijk, maar wel een W2K server + SP2 of hoger.

van MS :
Server-side Features
Software Update Services is based on the same back-end technology used on the public Windows Update site that has been servicing Windows customers since mid-1998. It runs on Windows 2000 Server with Service Pack 2 or later. Internet Information Services (IIS) must be enabled on the server.
Pagina: 1