polijsten van koeler=core

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Geplaatst door dirkster - donderdag 28 december 2000 13:02

quote:core met heel fijn schuur papier en dat gata vij een voudig proc inpakken behalve cre en dan schuren maar he en de onder kant van je koeler die met korrel 600 dan 800 en dan met metaal polijst en gaan met die banaan en je proc hoeft niet altijd zie je vanzelf en ja het scheeld

Ik snap het niet helemaal kan iemand me even duidelijk uitleggen hoe het polijsten enzo precies gaat. en wat ik hiervoor nodig heb.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
in topic: = moet een + zijn

Geen inspiratie

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dat is volgens mij een tubetje met van die troep, kan je wel bij een hobby winnkel krijgen ofzo.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
iemand met meer informatie over hoe de core en de koeler te polijsten ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Dat polijsten wordt ook wel 'lappen' genoemd. Lappen is het vlakmaken van bijvoorbeeld de onderkant van de heatsink die op de processor zit, daar die niet altijd goed vlak is.
Dat gaat als volgt :
1. Begin met schuurpapier met een groffe korrel (hoe lager het 'grid', wat op de verpakking staat, hoe groffer de korrel)
2. Maakt dit schuurpapier vast op bij voorkeur een glazen plaat, een glazen plaat is immers helemaal vlak.
3. Pak de heatsink, en schuur die een tijdje over het schuurpapier.
4. Doe de vorige 3 stappen, maar dan met een aldoor hogere korrel (dat mag in vrij grote stappen, niet van 600 naar 700 naar 800 etc.)

Dit kun je ook met SOMMIGE processoren doen, bijvoorbeeld de PPGA(!!!!)Celeron, die een metalen 'kapje' over de core heeft zitten. Dat kapje kun je een stuk vlakker + dunner schuren, waardoor de warmte beter naar buiten geleid wordt. Processoren waarbij je dit absoluut NIET moet proberen : AMD Duron/Thunderbird en FCPGA intel processoren.

Verwijderd

laat ik het dan maar ff vertellen ik heb mijn proc ingepakt met anti statisch spul van zoeen zak van een vid kaart alles behalve core toen korrel 600 800 en 1000 op een glas plaat gedaan met water.(neem waterproof schuurpapier

als je dit gaat doen stripje nemen die maar net iets breder zijn dan de core anders kun je hem naar de eeuwige hardware velden helpen

dan voorzichtig over het papier heen gaan waarbij je de pro precies vlak moet houden
ben je daarmee klaar is je proc gladder dan ooit

dan de koeler bijna zelfde verhaal eerst met korrel 600 dan 800 en dan 1000 is bijn a niets dan pak je de metaal polijst en dan een stukje stof oud hemd ofzo
doe je wat van die troep op en dan boenen tot het er als een spiegel uitziet en als ie dat doet snel pasta erop smeren
want in mijn geval was hij van alluminium en da oxideerd heel snel

hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven

Verwijderd

btw dit is een duron en het gaat als je heel voorzichtig bent en er handig zeg maar

met beunen red je het niet

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

1. Plak schuurpapier (waterproof) op een vlakke plaat. (He, waar is de spiegel uit de badkamer nou? >:))

2. Pak een processor in met antistatische folie, zodanig dat alleen de core uitsteekt.

3. Doe wat water op het schuurpapier, en beweeg de processor over het schuurpapier, totdat hij vlak is, en afhankelijk van de processor, tot de zilverkleurige laag is veranderd in een koperen laag. (Celeron)

4. Zelfde met koeler.

5. Daarna polijsten met polijstmiddel, eventueel tot hoogglans. Populaire polijstmiddelen: Koperpoets, Commandant 3 (grof) en 4 (fijn), spul van 3M, bevat diamantpoeder (en is 50 gulden per fles) en tandpasta voor witte tanden.
Dremel zal ook wel een gadget hebben voor polijsten, waarschijnlijk een katoenen schijf, eventueel ook met een beetje polijstmiddel.

Winkels voor polijstmiddel: Metaalwarenhandel, autospeciaalzaak, hobbywinkel (zo-een waar ze ook kunstschilder-zooi verkopen etc)

Tips:

Neem achtereenvolgens de volgende lappen schuurpapier:
P320, P400, P600, P800, P1000, P1200 (als je dat kan krijgen)

Kijk even aan de achterkant van het schuurpapier of er geen (prijs) stickers opzitten. Zo ja, erafhalen.

Zorg dat je de processor en koeler helemaal vlak schuurt: Druk alleen in het midden, en gebruik desnoods je andere hand om het ding over het papier te bewegen.

Schuur lang genoeg met de fijne papiertjes, tot alle krassen van het grovere eruit zijn.

Na afloop alle schuurslijpsel weghalen. Persoonlijk heb ik gewoon de procs onder de kraan afgespoeld. Het is tenslotte gewoon plastic en metaal...

Gebruik regelmatig nieuw water, en zorg dat er geen losse korrels op het papier liggen, deze maken krassen.

Lappen kan niet met elke processor, sowieso niet met de FC-PGA procs en de AMD Tbird en Duron.

Vooral de Celeron1 is erg geschikt.
Verder nog geschikte procs? (vraag aan medetweakers)

• php
  • Niet online

php

Zo, drie replies in 3 minuten, nu moet het lukken!

Verwijderd

he herman doet je mail het alweer

• php
  • Niet online

php

dirkster, ik hoop dat je dit leest, heb je mail ontvangen, maar xs4all webmail is half kapot, en ik kan niet replyen. Bel me even!

Herman

--anderen: disregard message--

Verwijderd

moet ik wel je tel nr hebben dan geef ik de mijne maar he dan geef ik je me home nr of krijg ik de jouwe dan komt het goed

• php
  • Niet online

php

haal maar weeer weg dat nummer!

Verwijderd

maakt niet uit staat er best niemand heb er wat aan he

Verwijderd

en toen was ie weg

Verwijderd

Een spiegel is over het algemeen vlakker dan een glasplaat, dus neem een spiegel als je hebt.

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

scheelt dit veel bij bijv mijn fop38?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

P3 (500@700) Katmai werkt ook.Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/cool.gif

Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/thinkerg.gif en natuurlijk de Ge-force die is ook goed te lappen

Verwijderd

Je kan volgens mij wel een Duron lappen, maar het risico is te groot. Volgens mij moet het met een copper spacer zodat de core goed beschermd is wel lukken. je moet alleen Fucking goed oppassen! Op een FOP 38 zal het wel goed helpen, want voor zover ik weer zijn die niet zo goed gemilled dus een beetje grofjes. daar moet je echt een paar graadjes kunnen pakken. Duron alleen proberen met spacer en dan alleen als je jezelf een nieuwe kan veroorloven
Pagina: 1