in word tekst verwijzen naar een dezelfde voetnoot.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
hallo,

ik wil in word op 1 pagina meerdere teksten verwijzen naar dezelfde voetnoot. Echter nummert word telkens weer verder. Is er een manier om naar een dezelfde voetnoot te verwijzen zonder dat er meer voetnoten bij komen?

Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door saxion op 22-09-2004 09:19 ]

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• saxion
niemand??

Mod-break:

Dit is een kick erg fors binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen...

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 22-09-2004 10:19 ]

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
zoek eens ergens op endnote
die moet dat wel kunnen volgens mij

P.Duh! lekker puh!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

Reptile209

- gers -

Je kan via een Cross-reference (Kruisverwijzing) het nummer van een voetnoot nogmaals opnemen. Moet je alleen wel zelf de opmaak even op superscript zetten.

Of anders druk je op F1 en zoek je op "footnote reference" en vind je:
Refer to the same footnote or endnote more than once
1. Click where you want the reference located.
2. On the Insert menu, click Cross-reference.
3. In the Reference type box, click Footnote or Endnote.
4. In the For which box, click the note to which you want to refer.
5. In the Insert reference to box, click Footnote number or Endnote number.
6. Click Insert, and then click Close.

Note The new number that Word inserts is actually a cross-reference to the original reference mark. If you add, delete, or move a note, Word updates the cross-reference number when you print the document or when you select the cross-reference number and then press F9. If you have trouble selecting the cross-reference number by itself, try selecting some surrounding text along with it, and then press F9.
8)

[ Voor 75% gewijzigd door Reptile209 op 22-09-2004 10:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• saxion
Reptile209 schreef op 22 september 2004 @ 10:00:
Je kan via een Cross-reference (Kruisverwijzing) het nummer van een voetnoot nogmaals opnemen. Moet je alleen wel zelf de opmaak even op superscript zetten.
is niet helemaal de bedoeling want dan verwijst hij naar de tekst van de voetnoot (niet de daadwerkelijke voetnoot) deze oplossing had ik ook gevonden:)
Is er geen makkelijker manier?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Nou zit ik even te pielen (je kan ook meteen een Footnote number (formatted) kiezen, hoef je zelf niet te sup-pen), maar ik krijg niet eens voor elkaar om naar "de tekst van de voetnoot" te verwijzen. Ik krijg gewoon netjes nummer 1 als sup in mijn tekst. Wat doe/bedoel je dan precies?

• saxion
Reptile209 schreef op 22 september 2004 @ 10:06:
Nou zit ik even te pielen (je kan ook meteen een Footnote number (formatted) kiezen, hoef je zelf niet te sup-pen), maar ik krijg niet eens voor elkaar om naar "de tekst van de voetnoot" te verwijzen. Ik krijg gewoon netjes nummer 1 als sup in mijn tekst. Wat doe/bedoel je dan precies?
ik wil dus twee dezelfde verwijzingen naar hetzelfde voetnummer verwijzen.
dus test1 en blabla1 naar voetnoot 1.
Als ik het op jou manier doe en kruisverwijzing kies dan gaat als ik klik op de blabla naar test1 en dan pas kan ik klikken op test1 en gaat die naar voetnoot1.
ik hoop dat je het snapt:)

Kan dit dan niet direct dat ik klik op blabla dat die direct naar voetnoot 1 gaat?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ow, je wilt dus dat als je op het nummer van de kruisverwijzing klinkt en als je op het nummer van de voetnoot klikt, je naar de tekst van die voetnoot springt (onderaan de pagina). Ik denk niet dat dat kan, zou iig niet weten hoe. :)
Voorbeeldje:

Bladiebla dit is een tekst met een voetnoot1. Deze voetnoot ga ik in de volgende zin met een cross-reference stiekum nog een keer gebruiken. Hier dus1. De TS wil dus dat je zowel op de eerste als op de tweede "1" kan klikken om bij de tekst helemaal onderaan de pagina te komen.
...
...
_______
1Dit is die gewraakte voetnoot
Maar met een voetnoot werk je toch altijd op dezelfde pagina waarop die noot staat. Is scrollen dan niet sneller? ;)

• saxion
Reptile209 schreef op 22 september 2004 @ 10:31:
Ow, je wilt dus dat als je op het nummer van de kruisverwijzing klinkt en als je op het nummer van de voetnoot klikt, je naar de tekst van die voetnoot springt (onderaan de pagina). Ik denk niet dat dat kan, zou iig niet weten hoe. :)

[...]

Maar met een voetnoot werk je toch altijd op dezelfde pagina waarop die noot staat. Is scrollen dan niet sneller? ;)
haha, ja precies wat ik bedoelde!
maar scrollen is natuurlijk ook een optie, maar het zou fijn zijn als het zou kunnen!
het moet toch gewoon kunnen?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Nope, want de voetnoot zelf staat denk ik - qua code - in de tekst en niet onderaan de pagina. Dus springt je cross-reference logischerwijs naar de tekst. Alleen de voetnoot-code in de tekst linkt dan door naar de voetnoot-tekst, onderaan de pagina. feature-request@microsoft.com? :+

* Reptile209 mijmert wat over het fantastische Alt-F3 "onderwaterscherm" van WordPerfect 5.1... dat waren nog eens tijden: je kon tenminste zien wat je tekstverwerker doet en waarom sommige constructies niet werkten... zucht :)

• saxion
Reptile209 schreef op 22 september 2004 @ 10:43:
Nope, want de voetnoot zelf staat denk ik - qua code - in de tekst en niet onderaan de pagina. Dus springt je cross-reference logischerwijs naar de tekst. Alleen de voetnoot-code in de tekst linkt dan door naar de voetnoot-tekst, onderaan de pagina. feature-request@microsoft.com? :+

* Reptile209 mijmert wat over het fantastische Alt-F3 "onderwaterscherm" van WordPerfect 5.1... dat waren nog eens tijden: je kon tenminste zien wat je tekstverwerker doet en waarom sommige constructies niet werkten... zucht :)
bedankt in ieder geval voor de moeite!! ik snap echt niet dat het niet kan!:(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, het is heel ongebruikelijk om twee maal naar dezelfde footnote te verwijzen. Wat nu als er na flink editten blijkt dat de eerste footnote verwijzing helemaal onderaan de pagina staat en de tweede verwijzing bovenaan de volgende? Waneer je meerdere keren naar een bepaald item wilt verwijzen spreek je niet meer van een footnote, maar van een referentie, en referenties worden normalitair op een andere manier behandeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1