Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Discolitez led sturing

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
Ik heb via een IA een riedel ledjes besteld samen met 4x 74 374 ic.

Nu wou ik het deluxe schema van DiscoLitez
nabouwen, nu zit ik alleen met 1 ding;

Wat komt er precies uit het ic als de uitgang hoog word, komt daar gewoon 5v uit?

I.p.v een MOC aan te sturen wil ik gewoon een simpel ledje aansturen :)

Wat is het maximale amperage dat het ic kan leveren per poot?

Ik werd niet veel wijzer uit de datasheet, daarom vraag ik het hier.

Als ie af is post ik wel wat pics :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Afbeeldingslocatie: http://www.discolitez.com/images/deluxe32.gif

Uit die IC's komt idd gewoon 5V. Maar met hoeveel je die kan belasten hangt af van welk ICtje precies hebt. (Een 74HC374, 74HCT374, 74LV374, etc.).

• LiquidSmoke
Ah op die fiets, ik d8 het al wel, maar op het DiscoLitez forum was er iemand waarbij dit dus niet werkte, ik kwam erachter dat zijn weerstand veel te hoog was, maar heb er nooit meer iets van gehoord.

Ik heb de HC374, en blauwe diffused leds uit de IA met 91 Ohm weerstand, zal zelf wel ff opzoeken of het wel goed gaat, anders pak ik normale ledjes, enigste nadeel is dat ik dan de weerstanden niet op voorraad heb, tnx!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Volgens deze pdf kun je met een 74HC373 (categorie bus driver) ca. 35mA per gate sourcen. Dus met die 91 ohm (of ergens rond de 100) gaat dat prima werken. Succes!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
en anders kan je altijd nog een simpele transistor aan de poot hangen die vervolgens het ledje weer aanstuurt.

• LiquidSmoke
Ik heb gewoon de proef op de som genomen met 4 ledjes op 1 ic, en het werkt gewoon.

Gelukkig maar, want het is al zo'n idioot schema, dat er al rommelig uitziet, laat staan als er ook nog eens 32 torren bij zouden moeten, laat al helemaal die MOC's achterwege.............

gebruikte voeding levert 2,5A bij 5v, lijkt me ook niet echt een probleem, alleen dacht ik er net pas aan om ff wat dikkere kabels voor de massa en de voeding naar de ic'tjes te gebruiken.

en 35mA is ruim voldoende, heb per gate maar 20mA nodig, misschien die extra 15mA als ik er ooit nog eens relais aan ga koppelen.
Pagina: 1