Toon posts:

[PII] Aparte problemen *weet geen omschrijving*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het forum al wat bekeken, maar kon niets vinden wat ook maar in de buurt kwam bij m'n probleemp(jes).. ik zou ook niet weten hoe ik dit het makkelijkst kon omschrijving in de topic titel, dus neem me dat niet al te kwalijk :9

Goed, ik heb een P2 450mhz moederbord, compleet met HD/Geheugen/etc. De originele voeding die erin zat heb ik in een andere pc gedaan (van kennissen), omdat die zo snel mogelijk hun pc weer draaiende wilden hebben.. was geen probleem want ik had die P2 toch niet echt nodig. Dit alles gebeurde ongeveer anderhalve maand geleden.

Nu heb ik ongeveer 2 weken geleden een andere voeding van een kameraad "gekregen", een 350Watt. Ik stop dat ding erin, sluit alles aan: HD, CD-Rom speler, Diskdrive (en stop en natuurlijk geheugen in). Nu wil ik dat ding dus opstarten, zodat ik windows opnieuw kan installeren en dit brik kan verkopen.

Dit zijn de problemen: bij het opstarten herkend ie alleen de HD (als master, de rest van het lijstje blijft leeg), die krijgt dus stroom.. de CD-Rom speler en de diskdrive krijgen géén stroom (er word bij het opstarten niet naar een cd en/of schijfje gekeken, het laatje van de cd-rom speler kan ook niet open). De 3 letjes op het toetsenbord gaan even knipperen, zoals ze altijd doen bij het opstarten, maar het reageert verder helemaal nergens op..
Omdat de diskdrive geen stroom krijgt krijg ik een error dat er geen diskette station gevonden kan worden. "Press F1 to continue blabla", ik druk op F1: niks. "Press DEL to enter setup", ik druk op DEL: niks. Om het kort te houden, het toetsenbord word wel herkent (de letjes knipperen even 1 keer), maar reageert nergens op (ook niet op CTRL-ALT-DEL).
Ik heb het toetsenbord stekkertje al eens uitgehad en er weer ingedaan, geen reseltaat.. ook een bios reset heeft niet geholpen.

Kan het aan de voeding liggen? Hij levert dus wel stroom naar de HD, maar niet naar de cd-rom speler en het diskette station (ik weet zeker dat die nog goed zijn). Of is het het moederbord?

Zou mooi zijn als iemand dit soort idioterie ook al eens gehad heeft, en me kan helpen :)

• Dark0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 15:18

Dark0r

WAT

ik denk dat het ligt aan een brakke voeding. probeer een andere voeding te lenen van iemand .. of sluit de cd-rom ff aan op de molex connector die nu op de hd zit .. misschien krijgt ie dan wel stroom en dan weetje 100% zeker dat hij goed is ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer allereerst gewoon even de stekkertjes tussen HDD en CDRom te verwisselen, kom je gelijk achter waar het fout gaat :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

je kan ook even meten of er wel voeding op de stekkers staat.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Toen ik het verschijnsel had dat een diskettestation het niet deed terwijl de led wel even brandde bleek dat op de een of andere manier de flatcable niet goed was aangesloten op het diektetstation. 8)7
Check dus altijd even de connectoren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op 22 september 2004 @ 13:18:
je kan ook even meten of er wel voeding op de stekkers staat.
De stekkers die je op de HD enzo zet? Geen idee hoe ik dan moet checken (ben niet zo goed met dat soort dingen :P), maar ik sluit ze 1 voor 1 wel even aan op de HD, dan weet ik het zo.
JeroenM_tbs schreef op 22 september 2004 @ 13:26:
Toen ik het verschijnsel had dat een diskettestation het niet deed terwijl de led wel even brandde bleek dat op de een of andere manier de flatcable niet goed was aangesloten op het diektetstation. 8)7
Check dus altijd even de connectoren. ;)
De kabels zitten goed :) ze kunnen er maar op 1 manier op

Ik zal van het weekend (dan pas :/) een andere voeding proberen, dan weet ik ook meteen of de voeding die ik nu heb voor het toetsenbord probleem zorgt.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

stom probleem wat ik al een paar keer hiermee gehad heb is de ps2 poorten van muis toetsenbord in verkeerde poortjes 8)7

dus dat het toetsenbord in de muispoort zat en andersom.

ik probeer niet wijs te doen of neerbuigend. maar heb dit zelf al enkele malen ervaren

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee die zitten ook goed, ik heb zelfs gister nog EXPRES het toetsebord stekkertje in de muis poort gedrukt.. je weet maar nooit :9

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 13:43:
(...)
[...]

De kabels zitten goed :) ze kunnen er maar op 1 manier op
(...)
Eh ja, dat is zo en op die manier zat de flatcable er ook op. ;)
Sterker nog: ik heb em zelf niet eens losgemaakt.
Blijkbaar is een ietsiepietsie te veel losgeraakt waardoor ie zo als ik omschreef deed. Beetje verder aandrukken en hij deed het weer normaal.
Dat is wat ik bedoelde. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer ipv 'ben niet zo goed met dat soort dingen' te roepen gewoon even wat ik eerder aangaf:
Probeer allereerst gewoon even de stekkertjes tussen HDD en CDRom te verwisselen, kom je gelijk achter waar het fout gaat :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 22 september 2004 @ 13:14:
Ik heb gister even de stekkertjes verwisseld, en ja je weet het vast al: geen stroom op de HD, wel op de CDRom.

Oftewel, een brakke voeding.. topic kan gesloten worden, want er word voor een ander gezorgt.

Iedereen bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1