Toon posts:

Fedora Core 2 DVD Booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb netjes de search gebruikt en de FAQ doorgelezen, dit heeft me al iets verder geholpen maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb de DVD-iso gedownload van een officiele mirror, en deze bootable gebrand. Wanneer ik nu opstart, krijg ik alleen maar een cursor te zien (links-bovenin), er gebeurt verder niets. Hoe los ik dit op?

Ik dacht zelf dat de DVD misschien niet goed bootable gebrand was, maar als dat zo was zou de pc blijven rebooten of gewoon naar Windows XP (main OS) gaan toch?

Ook dacht ik (met erg weinig kennis over hardware, en ja, lachen mag) dat mijn moederbord het opstarten d.m.v. een DVD gewoonweg niet ondersteunt. Kan dit?

Hopelijk kan iemand helpen, ik ben al een tijdje zoet ;) Alvast bedankt in ieder geval :)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

BIOS instellingen goed om van die dvd op te starten ?

En het zou idd kunnen dat je moederbord het niet ondersteund... (voor zover ik weet zou dat toch moeten kunnen)

Correct me if i'm wrong.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd-speler in de bootsequence bovenaan staan :)

• active2

active2

Google is your friend

Probeer eens van een cd op te starten ?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
wat is de grootte van het DVD-image dat je hebt gedownload ?
Dit moet 4.370.640.896 bytes zijn, maar veel downloadmanagers kunnen niet met die grootte omgaan, met als resultaat dat je een kleiner, niet werkend image krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de image via ftp gedownload, dus dat zal het probleem niet zijn :) Grootte is ook precies wat jij vermeldt.

Ook kan ik van cd booten, ik heb mijn bootable windows xp cd'tje en daarmee heb ik windows prima geinstalleerd. Welliswaar met een andere (cd-brander en)speler, maar het lijkt mij stug dat een nieuwere (dvd brander en-) speler dat niet kan..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 09:46 ]

• active2

active2

Google is your friend

Als je verstandig bent pak je de gewone cd versie van Fedora en dan moet het toch lukken lijkt mij.

Verwijderd

Kun je het niet ff op een andere pc proberen?

@active2:
voordeel van de dvd versie is dat je niet die stomme cd's hoeft te verwisselen en het scheelt tijd met branden e.d. :P en bovendien, die dvd moet gewoon werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:18:
Kun je het niet ff op een andere pc proberen?

@active2:
voordeel van de dvd versie is dat je niet die stomme cd's hoeft te verwisselen en het scheelt tijd met branden e.d. :P en bovendien, die dvd moet gewoon werken
Precies :)

Ehm, een andere pc kan wel, maar er staan hier in huis alleen maar oudere pc's dan die van mij, behalve een laptop van een huisgenoot.. Is dat een optie?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Een paar dagen geleden heb ik ook de fedora 2 core DVD image gedownload. Dit is echter pas gelukt toen ik een ander programma ging gebruiken dan Mozilla. Ook al heb je het via ftp gedownload kan het zijn dat er iets misgegaan is. Controleer het beste de MD5 hash, dan weet je zeker dat alles goed is.

Verder, met welk programma heb je de dvd gebrand?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja, natuurlijk moet dit gewoon werken.

Heb je de MD5sum van de iso gecontroleerd? En waarmee heb je hem gebrand? (niet dat dit veel zou moeten uitmaken...). Hoe je een MD5sum controleert staat uitgelegd in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 - ergens halverwege de eerste post.

Het zou niet moeten, maar de ervaring leert dat er toch wel degelijk wel eens iets mis gaat met de bits en bytes bij zulke grote bestanden. Helaas ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de md5 ff checken als ik terug ben van school, toch maar 2 uurtjes les ^_^

De bestandsgrootte was in ieder geval precies hetzelfde, dus dat zit goed.

Ik heb de dvd gebrand met nero, maar dit ging niet helemaal soepel, ik zat nogal te oetelen met het bootable krijgen. Dit is volgens mij wel gelukt..Maarja ik kan het hier dus niet testen. Ik neem m ff mee naar school, ff een klasgenoot lastigvallen. Bedankt voor de moeite tot zo ver, ik update het straks :)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:41:

Ik heb de dvd gebrand met nero, maar dit ging niet helemaal soepel, ik zat nogal te oetelen met het bootable krijgen. Dit is volgens mij wel gelukt..Maarja ik kan het hier dus niet testen.
Ehm, hoezo oetelen? Ik heb de DVD ook met Nero gebrand en het is een kwestie van in het menutje "Burn Image" kliken.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:41:
Ik heb de dvd gebrand met nero, maar dit ging niet helemaal soepel, ik zat nogal te oetelen met het bootable krijgen. Dit is volgens mij wel gelukt..
:?

Dit snap ik dus niet. Je hebt een ISO image. In Nero kies je de optie 'Burn image' (ik heb hier geen windows bak dus in welk menu die precies zit weet ik niet). Dan wijs je die .ISO file aan. Dan burn je die, en klaar.

Dat hij bootable is zit al in de ISO, daar hoef je (bij mijn beste weten) helemaal nul komma niets voor te doen.

Dus misschien kun je nu even toelichten wat je precies hebt gedaan met die ISO (toch niet uitpakken met daemon-tools en dat soort leuke activiteiten, hopelijk?), want ik snap anders niet echt hoe het lastig kan zijn om een bootable image gewoon te branden - er is echt niks anders aan dan het branden van een willekeurige andere ISO.

Edit: ^^ with Twisted, dus ;)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik heb dit zelf ook gehad, gewoon dvd image gebrand met Nero en niet willen booten. Daarna gewoon cd gedownload en daarna gewoon wel werken. Een oplossing heb ik nooit gevonden.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Naaaaah ik word gek! Ik heb de hele middag mijn pc uitgehad, ik zet 'm aan en hop, hij boot linux :? Echt niet te geloven.. Nou sorry jongens, voor al die moeite, maar het werkt dus ineens 8)7
Pagina: 1