Toon posts:

[XP-SP2] File/printer sharing icm Windows Firewall*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom via google heel veel postings tegen van mensen die in andere groepen ook problemen hebben met het sharen van files en printers binnen hun netwerk, met SP2 geinstalleerd bovenop WinXP Pro en de windows firewall werkend. Maar nergens is een zinnig antwoord te vinden. Het enige dat ik hier bij GoT tegnkwam was een tip om de windows firewall uit te zetten. Maar het liefst hou ik hem aan, omdat ik hem verder wel probleemloos vind werken. ZoneAlarm gaf bij mij bijv. meer problemen, m.n. op het gebied van stabiliteit. Ik heb bovendien de firewall aanstaan in mijn Asus WL500g router, dus het is hoofdzakelijk voor het uitgaande en interne verkeer. Maar hoe krijg ik file sharing weer werkend tussen mijn PC's??? Ik hoop dat iemand hiervoor al een oplossing heeft gevonden. Het is toch erg vreemd, dat je binnen je netwerk niet bestanden kunt uitwisselen zonder een poort naar buiten te openen. Is het niet mogelijk om intern poorten te openen die de router naar buiten toe dichthoudt?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik ben volledig uit-ge-googled...
|:( 8)7 :?

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Je hebt dus 2 firewals lopen?:P

beetje veel van het goeie?

" heb je wel al eens geprobeerd zonder die firewals , ?"

want aan sp2 zelf ligt het niet , ik heb winxp sp2 , en die firewal afgezet
en alles werkt hier met mijn andere 3 pc's

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan (was: WinXP SP2 - hoe file en printer sharing werkend krijgen?) omdat je vraag als ik het goed begrijp specifiek over file/printer sharing gaat in combinatie met de Windows firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Da's goed elevator, Het was 3:35 uur en een logische zinsbouw zat er niet meer in :Z :)

V.w.b. die firewalls: Ik heb altijd begrepen dat alleen de firewall van je router/switch niet voldoende is, omdat die weliswaar wel inkomend verkeer monitored, maar niet uitgaand verkeer. Event. spyware kan dus ongestoord zijn gang gaan om data/info vanuit je PC te versturen als het eenmaal op je comp. terecht gekomen is. Vandaar dat ik op elke aparte PC nog een stuk extra beveiliging heb lopen. En dat die firewall nu geintegreerd zit in SP2 vind ik alleen maar handig. Maar ik kan me niet voorstellen, dat ze bij MS zo dom zijn, dat ze niet een oplossing hebben bedacht voor file/printer sharing. Dat was bij de originele WinXP nml. ook al een probleem i.c.m. de windows firewall. Je kunt nu veel meer instellen in de firewall dus misschien is er toch een manier om te sharen binnen je netwerk, zonder poorten naar buiten wide open te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
excuses...
Heb de oplossing al gevonden.
Mijn 2e PC draaide nog op SP1 en blijkbaar kan SP1 met SP2 niet goed over weg v.w.b. sharing. Heb nu op beide PC's SP2 draaien met de windows firewall actief en kan nu wel m'n gedeelde drives over en weer zien en bewerken...