Op de een of andere manier wil MailScanner hier niet meer opstarten.
Het heeft altijd prima gewerkt, maar vanmiddag werd er opeens geen mail meer verwerkt. Alles bleef in de Incoming Queue-dir hangen.
Een kleine check liet zien dat MailScanner niet meer draaide. Normaal gesproken zit deze tussen 2 instanties van Postfix in en regelt de spam- en virusfiltering.
Als ik MailScanner start met
dan gebeurt er echt helemaal niks
Geen foutmelding, geen meldingen in /var/log/mail.* en /var/log/messages...
Ik ben al de hele avond bezig het op te lossen, maar niets lijkt te werken.
Het heeft altijd gewoon gewerkt en ik was op dat moment helemaal niets met die bak aan het doen.
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, vooral door het totale gebrek aan foutmeldingen... Is er misschien een soort van debug-mode voor MailScanner zodat ik kan zien waar het probleem zit? De mail begint aardig te queue-en hier...
Het heeft altijd prima gewerkt, maar vanmiddag werd er opeens geen mail meer verwerkt. Alles bleef in de Incoming Queue-dir hangen.
Een kleine check liet zien dat MailScanner niet meer draaide. Normaal gesproken zit deze tussen 2 instanties van Postfix in en regelt de spam- en virusfiltering.
Als ik MailScanner start met
code:
1
| /etc/init.d/mailscanner start |
dan gebeurt er echt helemaal niks
Geen foutmelding, geen meldingen in /var/log/mail.* en /var/log/messages...
Ik ben al de hele avond bezig het op te lossen, maar niets lijkt te werken.
code:
en vervolgens 1
| apt-get remove --purge mailscanner |
code:
levert niet op, probleem blijft.1
| apt-get install mailscanner |
Het heeft altijd gewoon gewerkt en ik was op dat moment helemaal niets met die bak aan het doen.
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, vooral door het totale gebrek aan foutmeldingen... Is er misschien een soort van debug-mode voor MailScanner zodat ik kan zien waar het probleem zit? De mail begint aardig te queue-en hier...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.