Toon posts:

Help!: Hardnekkig "Trojan Horse Startpage.CR" virus·probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik heb een virus·probleem. Iedere keer als ik op mijn Tulip Topline 501 Laptop (met Intel P4 2,4 GHz. - 512 MB RAM Geheugen - 32 MB gedeeld VideoRAM Geheugen - 40 GB harde schrijf - DVD/CDRW combi - MS Win XP - Zon ADSL Family aansluiting) MS Internet Explorer opstart, wordt er ongewild de "DotCom Toolbar" automatisch geïnstalleerd en is mijn startpagina veranderd in http://www.findthewebsiteyouneed.com/ (mijn startpagina was http://nu.nl/). Direct na de toolbar·installatie meldt mijn antivirus·programma ("AVG 6 AVS Free Edition" van Grisoft, http://www.grisoft.cz/) dat ik een "Trojan Horse Startpage.CR" virus op mijn Tulip heb en krijg ik het advies AVG te gebruiken om de Trojaan te verwijderen. Ik start AVG op en AVG scant en vindt vervolgens het virus in het bestand EasyWWW2.exe in de map/directory C:\Windows. AVG weet het virus te verwijderen en meldt dat de rest van de harde schijf gelukkig schoon is (gebleven). Resultaat dus: 1 Virus "Trojan Horse Startpage.CR" gevonden in bestand C:\Windows\EasyWWW2.exe en met succes verwijderd. Handmatig verwijder ik de "DotCom Toolbar" uit de Software·lijst en reset/restart ik mijn laptop opnieuw op. Nadat mijn Tulip weer volledig is opgestart en ik open wederom Internet Explorer begint het hele verhaal opnieuw: wéér wordt de DotCom Toolbar ongewild automatisch geïnstalleerd, wéér krijg ik de Trojan Horse virus·melding van AVG, wéér laat ik AVG het virus opsporen en met -volgens AVG- succes verwijderen, enz. enz. Conclusie: het virus wordt kennelijk niet verwijderd of er is iets anders aan de hand. Weet iemand wat (te doen)?

Alvast bedankt!

Verwijderd

begin eens hiermee: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Wat daar niet in staat is dat het ook verstandig is om met ad-aware te beginnen, en daarna pas spybot s&d te gebruiken.

Beide zijn FREE te leechen op het internet, zoek ff via google bv; of beter nog zoek ze via de meuktracker op de frontpage.

PS: Die faq beschrijft versie 1.2 van spybot, maar gelukkig is versie 1.3 niet fundamenteel gewijzigd / anders.l

@ mods:
Leermoment :P : Mss die faq ff bijwerken / aanvullen / vernieuwen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 23:48 ]

Verwijderd

- Lees Spyware scannen en opruimen eens door
- Post je HijackThis log
- Scan je computer met een online virusscanner als Housecall of Panda :)

Verwijderd

tweaty: Begin eens met Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door te nemen.
Daarnaast is de dotcom toolbar niet echt nieuw, dus je zal veel op google en via de search kunnen vinden.

Mocht je er zo niet uitkomen, open dan een nieuw topic, waarbij je je laat merken dat je Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten gevolgd hebt.
Let ook op je topictitel en deel je verhaal in in alinea's want dat leest een stuk gemakkelijker.
Zie ook o.a. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dicht.

Dit topic is gesloten.