Toon posts:

[Spybot S&D] Plotseling meldingen over doubleclick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed dus vandaag een update van de definities van het programma, het gevolg is dat ik nu aan de lopende band tijdens het surfen meldingen krijg dat hij de download van doubleclick.com heeft tegengehouden, en dat in een aantal gevallen de pagina stomweg niet meer opent. Op zich vind ik het een goede zaak dat rommel van doubleclick wordt tegengehouden, maar op deze manier wordt het toch wel irritant. Kan iemand dit bevestigen? Is doubleclick zover doorgedrongen dat inderdaad veel sites daar gebruik van maken?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om S&D te laten scannen om zodoende de 'rotzooi' te verwijderen?

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 21-09-2004 23:37 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 21 september 2004 @ 23:37:
Heb je al geprobeerd om S&D te laten scannen om zodoende de 'rotzooi' te verwijderen?
Jazeker, hij trof slechts een DSO-exploit aan. Maar ik zal hem nog eens laten kachelen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die DSO-exploit wordt bij mij ook bij iedere scan gevonden; ik heb geen idee wat dat is.

Wat vindt ie als je met Ad-Aware SE scant?

Ik weet wel wat een DSO-explot is:
it's a bug in Internet Explorer that could, under certain circumstances, allow untrusted software to run - in other words, a vulnerability
Interessant:
If you've patched IE and are staying up to date with current patches from Microsoft, you're safe, even if a DSO exploit is reported.

[ Voor 68% gewijzigd door pven op 21-09-2004 23:42 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Deed 'ie bij mij ook een paar maanden geleden. (Zelf op www.tweakers.net, bij elke refresh) Is er ook zomaar ineens weer mee opgehouden :?

Verwijderd

Die DSO-exploit is een FP, gefixt in de huidige beta van S&D.

Heb je zelf al gezocht met google? Goede kans dat het om weer een FP gaat, dus zullen wel al meer mensen daarover aan het klagen zijn. :) :P

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad even adaware uitgevoerd, trof nog 27 objecten aan, voornamelijk Aexa rommel en tracking-cookies. Maar dat vind ik nog steeds niet lijken op doubleclick, daarbij, ik krijg dus meldingen dat ie hem tegen houdt, tijdens het typen dezes notabene over de frontpage van tweakers.net.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht nog even iets, koekjes! Na het legen van de map temporary internetfiles is het fenomeen weliswaar verminderd maar nog niet helemaal verdwenen. Ik deed trouwens nog even een search over doubleclick, het is gewoon zeer agressieve ad-ware, firma's die dat in hun site verwerken zijn in feite een beetje raar bezig.
Pagina: 1