[XP] Veilige schone installatie

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil een veilige schone installatie uitvoeren. Ik laat zowiezo de netwerkkabel eruit totdat mijn pc beveiligd is en het Net op kan.
Ik ga windows er weer opzetten en dan acuut SP2 installeren. Dan Sygate personal firewall en Norton 2004.
Hier komt de vraag. Als ik Norton 2004 installeer ontbreken veel signature files. Ik wil die graag paraat hebben om ze te installeren zonder het Net op te gaan, en DAN pas het net op gaan zodat mijn pc optimaal beveiligd de confrontatie met de boze digitale wereld aan kan :*). Maar met Norton haal je alle updates binnen met Liveupdate en is het naar mijn weten niet mogelijk om de laatste virus definities klaar te hebben zodat ik ze kan installeren VOORdat ik het Net op ga.

Weet iemand een manier om dit toch te doen?

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor de hulp.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je ziet idd wat over het hoofd. Kijk eens hier: Updates

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 17:33

Acheron

updatepack.nl

Routertje?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Als je fatsoenlijk beschermd bent - patches + router/firewall - zou je je niet druk moeten hoeven maken om malware die zomaar naar binnen komt rennen. :)

Lees HOWTO: Beveilig je (Windows) pc ook eens door voor tips. :)

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruik trouwens Sygate firewall. Heeft het dan wel zin om de windows SP2 firewall aan te zetten? Dat voegt dan toch niks meer toe en vreet alleen CPU.

[ Voor 24% gewijzigd door koekeeghan op 23-09-2004 12:49 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.