In het netwerk hier thuis zit [Mijn pc] op wired lan en
[Mijn Laptop] is wireless.
Beide pc's draaien xp pro.
De username is van beide pc's: Jelmer Wouters
Het wachtwoord is ook van beide pc's hetzelfde
Computernamen: voor de [pc]: Jelmer, voor de [laptop]: Jelmer-Acer
Het probleem:
Op me laptop heb ik een map (bijv mijn documenten) gedeeld. Bij machtigingen heb ik "Iedereen" verwijderd en "JELMER-ACER\Jelmer Wouters" toegevoegd met volledige rechten.
Dit geldt ook van mijn pc (map gedeeld - machtiging: JELMER\Jelmer Wouters)
Nou kan ik vanaf mijn laptop gewoon op mijn pc surfen in de gedeelde mappen.
Maar op mijn pc kan ik niet op mijn laptop surfen.
Bij netwerktomgeving -> werkgroep en daar op mijn laptop klikken lukt wel, en krijg ik gewoon alle gedeelde mappen enzo te zien van mijn laptop, maar als ik dan op een map klik krijg ik de volgende error:
"\\Jelmer-acer\Mijn documenten" is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd
(kheb wel gezocht, maar kon geen oplossing vinden)
[Mijn Laptop] is wireless.
Beide pc's draaien xp pro.
De username is van beide pc's: Jelmer Wouters
Het wachtwoord is ook van beide pc's hetzelfde
Computernamen: voor de [pc]: Jelmer, voor de [laptop]: Jelmer-Acer
Het probleem:
Op me laptop heb ik een map (bijv mijn documenten) gedeeld. Bij machtigingen heb ik "Iedereen" verwijderd en "JELMER-ACER\Jelmer Wouters" toegevoegd met volledige rechten.
Dit geldt ook van mijn pc (map gedeeld - machtiging: JELMER\Jelmer Wouters)
Nou kan ik vanaf mijn laptop gewoon op mijn pc surfen in de gedeelde mappen.
Maar op mijn pc kan ik niet op mijn laptop surfen.
Bij netwerktomgeving -> werkgroep en daar op mijn laptop klikken lukt wel, en krijg ik gewoon alle gedeelde mappen enzo te zien van mijn laptop, maar als ik dan op een map klik krijg ik de volgende error:
"\\Jelmer-acer\Mijn documenten" is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd
(kheb wel gezocht, maar kon geen oplossing vinden)