Toon posts:

[HL 1250] Storing in fuser

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Brother HL 1250 en nadat ik deze op een ongelukkige dag aanzette printte deze niet meer en gaf een bepaalde lichtcombinatie.

Na wat research kwam ik erachter dat deze combinatie van lichtjes 'Storing in fuser' betekende. Even ding uit elkaar gehaald, beetje stoffig allemaal maar leek prima in orde.

Brother's Manual gaf wel een aantal mogelijke oplossingen maar deze hielpen niet, alle oplossing eindigden dan ook met: blablabla als het niet lukt ga maar naar de dealer.

Nu vroeg ik me af, is het gewoon einde verhaal en moet ik een nieuwe fuser (of gewoon een goedkope nieuwe HP:)) aanschaffen of valt er nog wat te sleutelen?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

toen ik een keer mijn nec laser had opengehaald om te kijken hoe 't allemaal werkt (tja, nieuwsgierigheid...) zag ik dat in de fuser een soort zeer langgerekte gloeilamp zat. (in ieder geval een gloeidraad in een glazen behuizing). Ik neem aan dat iedere fuser wellicht op zo'n principe berust (ergens moet toch hitte vandaan komen). Als die gloeidraad kaduuk is, kun je dus rustig je fuser wegflikkeren en een nieuwe kopen :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Of zoals TS al zegt, een goedkope nieuwe kopen. Voor oudere printers zijn Fusers in verhouding tering duur.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

dat kan ook natuurlijk :) mijn necje heeft me maar 5 euro gekost, en dat ga je niet redden bij een nieuwe fuser :P

ik probeerde met mijn post overigens niet te sturen naar het kopen van een nieuwe fuser, maar gaf alleen aan dat-ie écht kapot is als je gloeidraad naar de knoppen is. Als er een voedingsdraadje of temperatuursensor kapot is, kun je er wellicht zelf nog wat mee sleutelen...

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Bel eens naar Brother, veel kans dat ze je telefonisch een trukje kunnen geven waarmee je die foutmededeling kan resetten...
(Maar wacht best tot tijdens de kantooruren)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd ontdekt dat de printer zo'n 'tl balk' bevat. Deze zit onder het poeder, haal ik dit eraf en draai ik hem om z'n lengte-as een rondje, dan zit deze weer onder de poeder. Weet niet of dit de bedoeling is?

Ik zal in ieder geval even een telefoontje doen naar Brother, hoewel ik weinig vertrouwen heb in de helpdesk van het bedrijf ...
Pagina: 1