Voor een bedrijf ben ik bezig met het digitaliseren van de bdrijfsbibliotheek. Alle documten zin ingescand en opgeslagen als *.pdf of als *.jpeg file en staan nu op een netwerkschijf van één van de servers van het bedrijf.
Nu wil ik graag een database gaan schrijven met koppelingen naar deze bestanden.
Mijn idee was zo, dat de bestandsnaam incl. auteur, onderwerp en datum van uitgave, opgeslagen is in de database en men naar één van deze dingen kan zoeken.
Wanneer met het juiste documenten heeft gevonden moet men erop kunnen klikken en moet het document geopend worden...
Bijvoorbeeld: Een word bestand met als titel: Houthakken van auteur: Piet
Als ik dan zoek op Piet in de database dan moet ik de (clickable) koppeling naar dit bestand krijgen...
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit het beste kan doen..
Welke programma kan ik het best gebruiken?
Hoe kan ik het best te werk gaan?
Btw. Het gaat om enkele honderden bestanden.
Uiteindelijk zou het helemaal mooi zijn als ik de databse kan benaderen via en soort zoekscherm in en intranetsite (webinterface) maar zover ben ik nog niet.. (tips zijn wel welkom
)
Nu wil ik graag een database gaan schrijven met koppelingen naar deze bestanden.
Mijn idee was zo, dat de bestandsnaam incl. auteur, onderwerp en datum van uitgave, opgeslagen is in de database en men naar één van deze dingen kan zoeken.
Wanneer met het juiste documenten heeft gevonden moet men erop kunnen klikken en moet het document geopend worden...
Bijvoorbeeld: Een word bestand met als titel: Houthakken van auteur: Piet
Als ik dan zoek op Piet in de database dan moet ik de (clickable) koppeling naar dit bestand krijgen...
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit het beste kan doen..
Welke programma kan ik het best gebruiken?
Hoe kan ik het best te werk gaan?
Btw. Het gaat om enkele honderden bestanden.
Uiteindelijk zou het helemaal mooi zijn als ik de databse kan benaderen via en soort zoekscherm in en intranetsite (webinterface) maar zover ben ik nog niet.. (tips zijn wel welkom