[Promise Sata TX2plus]Problemen met benaderen schijven

Pagina: 1
Acties:

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:50

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Omdat ik het zat was dat mijn netwerkshares op mijn vorige installatie het niet deden dacht ik dat ik maar windows opnieuw ging installeren.
Ik kon toen nog gewoon mijn schijven benaderen, nu ik echter windows opnieuw op een andere partitie heb geinstalleerd. (waarvan de HD op de onboard PATA controller is aangesloten) en de drivers daarvan heb geinstalleerd. Kan ik mijn mappen op de partities niet meer benaderen. (Dus LOKAAL niet)

Deze kan ik niet benaderen via de nieuwe install en niet via de oude install. Bij beide geven ze aan dat ik geen rechten heb om de share te bekijken en bij beide kan ik ze ook niet delen omdat hij dan zegt dat de map niet toegangkelijk is omdat de toegang is geweigerd. Dit is weer via bijde installs.

Nu vermoed ik dus dat de controller niet zo aardig is geweest tegen mijn HD's (1 200gig WD en 1 60 Gig Seagate) Maar nu zoek ik de oplossing die waarschijnlijk heel simpel is zoals gewoonlijk. :(

Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren en de controller eruit gehaald en erin en dit bij de oude install en de nieuwe.

Het OS is: WinXP
Hebben jullie enige ideeën wat dit kan zijn en wat de oplossing is?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33
Heb je behalve je TX2 controller nog een SATA controller op je mobo waar je je HDD's even tijdelijk aan zou kunnen hangen? Als het daarop ook niet werkt weet je dat het aan de controller en/of de drivers van je controller ligt...

Heb je anders misschien iets van een knopix cd waarmee je kunt booten? Om zo software fouten uit te sluiten? (Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat Knopix jouw controller zomaar ondersteund...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Nee, helaas heb ik geen SATA controller op mijn mobo. (Tyan HeSL 2567) dus kan ik dat niet testen. Dat is dan ook de reden dat die controller erin zit.

Ik heb geen knoppix cd'tje nu maar die kan ik wel zoeken en branden.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Het opnieuw installeren van Windows bied ook geen soelaas en met ERD Commander kan ik de schijven ook niet benaderen.

Dit moet dus echt zijn dat er iets gebeurd is met de index van de hardeschijven lijkt me.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Schijven NTFS geformatteerd? Check dan even de rechten op de diverse disks (root-dir).

Vet kans dat je dat ook niet kunt doen omdat de nieuwe installatie een ander system-id heeft dan de oude. In dat geval met administrator inloggen, take ownership op alle root-dirs van de disks, en juiste autorisatie uitdelen.

Whatever

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ja, ze zijn NTFS geformatteerd.

Maar waar staat dan take ownership? Dat kan ik eerlijk gezegd niet vinden. Simple filesharing staat iig uit en ik ga de faq nog een keer doornemen.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Het is mij nog steeds niet gelukt, het vakje special options is bij mij grijs, dus kan ik die ook niet aanvinken. Ik heb alle accounts en rechten gelijk gezet aan de partities waar ik wel op kom, met uitzondering dan van de special. Maar het werkt allemaal nog niet.

Wie kan mij helpen?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Het is gelukt, hartstikke bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe had je het dan opgelost? Anders verdwijnt weer een nutteloos topic de database in :/ ;)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Mjah, beetje lastig uit te leggen maar ik zal het proberen:

Uiteindelijk was het gewoon een kwestie van naar properties > security te gaan, daar op advanced klikken en vervolgens take ownership op administrators doen met het vinkje wat daaronder staat aangevinkt. Het probleem was dus dat ik dat eerst uit liet staan.
Maar nu werkt het dus en ben ik bezig om mijn netwerk rechten te geven.

Trouwens, waaronder valt apache als die toegang vraagt tot de HD? SYSTEM gewoon?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trouwens, waaronder valt apache als die toegang vraagt tot de HD? SYSTEM gewoon?
Ik dacht het wel, Apache wordt namelijk als een service gedraaid :)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ja, daarom, maar als MySQL dan weer niet als service gedraaid wordt. (lukte me eerst niet misschien nu wel) waar valt et dan onder? Onder degene die de .exe start? Dus de admin? Of....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan komt het idd onder de starter van de applicatie :)
Pagina: 1