Toon posts:

PC onstabiel door teveel geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dezelfde type geheugen gekocht ( elk 128 MB pc 133 Mhz ) en nu ( vroeger 1 reepje) loopt mijn pc steeds vast ( met soms een blauwe error scherm van winme ( iets met ker 4354 fout ofzo )

Heeft iemand een idee hoe dit komt???
(Ik heb in bios : 133 / 3T / 3T )

Greetz,

Tolga

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Het kan in ieder geval niet zo zijn omdat je te veel geheugen hebt...

Misschien is het geheugen wel gaar? Probeer ze beide eens afzonderlijk uit...

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met gaar??

En als ik 1 reep gebruik dan geeft het mobo van die "fout-beep"'en bij het opstarten ( power on seft test foutmeldingen ofzo )

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan is je geheugen waarschijnlijk gaar :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar wat betekent "gaar". Kapot?

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40

megaman144

waarom ik weet het niet

gaar zo als kapot ja dood verne@kt |:(

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Verwijderd

gaar= NAAR DE KLOTE

Verwijderd

aa... me hamburger is nog wel gaar Moeders bak hem nog es wat langer!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn pc werkt nog wel ; hij loopt ongeveer 1 keer per dag vast ( 5 uur per dag staat ie aan), vroeger 1 keer in de maand ofzo.

In bios wordt mijn geheugen gewoon herkend; het kan toch niet kapot zijn ??? :?

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Probeer de twee reepjes ook eens te switchen tussen de verschillende banken. Dat wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ze zijn niet kapot volgens jou !!! *D

Verwijderd

Topicstarter
Is ie nou kapot of niet ??

Want anders stuur ik het terug waar ik het besteld heb?

Weet iemand het zeker wat er aan de hand is???

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
mn broer had er ook 2 van 128 inzitten, pc heel onstabiel, crashes etc etc. haal ik er 1 reep uit ( de oudste ) en hij heeft nergens last meer van, stop ik em er weer in, en ja hoor crasher de crash

hij mee terug naar funprice ( garantie allang voorbij maar boeit niet :) ) en hij krijgt nieuwe, nu loopt zn pc weer perfect :9

-

Verwijderd

In dit geval denk ik dat het slechter wordt als je ze omdraait. Het valt nu nog mee, dus wordt de 2e misschien niet zo veel gebruikt (maar ik weet niet hoe dat verdeeld wordt).

Probeer het maar eens... en probeer ook eens allebei apart uit. Ik meen hierboven af te leiden dat je er nog maar 1 apart uitgetest.

Heel eventueel kan het nog aan je mobo (bankjes) liggen, maar dat zal haast niet.

Verwijderd

Gaar = zorgt voor onstabiliteit, omdat het beschadigd is of slechte kwaliteit.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Dit probleem heb ik ook.

Bij Funprice extra 128 Mb PC133 geheugen gekocht, daarna onstabiel. Teruggestuurd, bij Norrod ander reepje gekocht, precies hetzelfde probleem. :?

Ik tast in het duister voor de oorzaak.

Systeem: TB 900, Abit KT7Raid, enz.

Verwijderd

Zorg er in ieder geval voor dat het langzaamste reepje in de eerste dimmbank zit.
Als je het andersom doet loop je kans dat het langzaamste geheugen te snel moet werken.
Misschien is de nieuwe cas 2 en de oude cas 3?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb 2 nieuwe tegelijk gekocht dus ik denk dat het wel dezelfde zijn...

Weet iemand hoe ik bios moet instellen bij

Sdram 3 keer 3T ??? ( =mijn huidige instellingen)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Er zijn 2 mogelijkheden:

1) de nieuwe reep geheugen is sneller dan de oude (CAS2 en de oude CAS3). Oplossing: verwissel ze eens van plaats, dat lost meestal in zo'n geval de problemen op. Helpt dat niet kijk in je bios of je geheugen ingesteld is op CAS2 of CAS3, als hij op CAS2 staat probeer het eens op CAS3. Werkt het? Zo ja: prima! Zo nee: verder zoeken.

2) pak de oude reep weg en kijk of de pc dan stabiel werkt. Zo ja: kijken of je nog garantie hebt... zo nee: stap2
stap2: haal de nieuwe eruit en duw de oude terug in de pc. Werkt het? zo ja: de nieuwe inruilen voor een andere Zo nee: verder zoeken.

De meeste tweakers hier herkennen het kernel verhaal (ook register fouten zijn berucht) bij "gaar" geheugen (dat jij erbij vertelde dat je pas nieuw geheugen erbij hebt gekocht was ook een vette hint ;) ). Ik heb het probleem zelf ook gehad. Ik heb het kunnen oplossen door de repen naar een andere pc te verplaatsen, dit omdat sommige mobo's sommige repen geheugen om de een of andere reden "niet lekker vinden". Dan kun je niets anders doen dan zoeken naar een reep die de mobo "wel lust"

Nog veel succes! :)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 20:11 schreef Kolky het volgende:
Dit probleem heb ik ook.

Bij Funprice extra 128 Mb PC133 geheugen gekocht, daarna onstabiel. Teruggestuurd, bij Norrod ander reepje gekocht, precies hetzelfde probleem. :?

Ik tast in het duister voor de oorzaak.

Systeem: TB 900, Abit KT7Raid, enz.
Ik heb gehoord dat er nu "goedkoop" geheugen in omloop is, welke gebakken is ten tijde van de aardbeving in Taiwan. Weet niet wat hiervan waar is of niet.
Pagina: 1