[XP] stdsb.exe wie weet wat dit proces is/doet?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Het bestand staat niet op naam van een bedrijf te zien via eigenschapen.
Ik heb op stdsb.exe gegoogled maar alleen verwijzingen terug gevonden in lijsten van proceses die andere mensen hebben gepost. Al vragen hierdaar mensen zich ook af wat dit proces doet maar geen antwoorden. Heb ook gekeken bij Microsoft maar niks gevonden het is ook geen virus. Verder zie ik via spybot unistall info dat het te uninstallen is maar niet via de normale software optie. Ik gebruik Windows XP Home SP2 maar als ik naar proces lijsten kijk van andere mensen zat dit ook al in SP1.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:29
http://www.google.com/sea...ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=stdsb
Lijkt erg op adware! eens scannen met een Spy ware remover!
Had je denk ik ook zelf ff kenne zoekuh ;)

• homernt
Dat heb gedaan dat zeg toch. Maar niks zins vol gevonden daarom vraag ik het hier of eimand iets het weet. En als toch niets zinigs te zeggen weet reageer dan niet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

zoals Ge-flopt al aangeeft betreft het spyware. Dus ga eens in je registry kijken bij run en runonce of het daar gelanceerd wordt.

Gebruikers flamen die jou proberen te helpen is niet erg netjes imho.

• homernt
maar op merkingen als "Had je denk ik ook zelf ff kenne zoekuh" ook niet als het mij vraagt. En daarnaast had ik dat al gedaan. Even goed de adware remove programma's vinden dus niks. Maar een collega heeft dit proces niet draaien dus ga ik via spybot de uninstall draaien en even de resten uit de registry opruimen. Ik wilde alleen even zeker weten dat ik niks van windows onder uitschop.

[ Voor 3% gewijzigd door homernt op 22-09-2004 09:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

homernt, als mensen aangeven dat je zelf ook had kunnen zoeken betekent dat eigenlijk dat het gewoon niet duidelijk genoeg is in je topicstart dat je zelf dit ook al gevonden had ;)

Omdat het ondertussen wel duidelijk is wat het is, en dit topic niet voldoet aan de eisen zoals we die er in Beveiliging & Virussen aan stellen ga ik dit topic sluiten :)

Als het met Spybot e.d. niet lukt, open dan gerust een nieuw topic in Beveiliging & Virussen - maar let goed op dat het daar volledig voldoet aan de eisen zoals er die daar gesteld worden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.