Toon posts:

TFT kopen nu, later aan iMac?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn huidige Windows (*steun*) doos wil ik echt een TFT monitor kopen nu, want de nieuwe iMac is nog (lang?) niet leverbaar en ik heb de balen van mijn CRT.

Nu realiseer ik me pas dat dat weggegooid geld is als ik straks niet mijn iMac kan draaien met 2 schermen. Mijn vraag is dus: Weet iemand of ik een tweede scherm kan aansluiten op de iMac G5?

Op de website van Apple staat wel dat de iMac G5 een mini-VGA uitgang heeft, maar ik maak ik eruit op dat dat een kopie weergeeft van wat er op het scherm van de iMac staat. Dubbele weergave dus; handig om je foto's op je TV weer te geven .... kennelijk 8)7 . Of heb ik dat verkeerd begrepen?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat is correct. Voor de portables is er een screen spanning 'hack' die dit omzeilt, maar ik weet niet of dit ook werkt met een (nieuwe) imac.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het werkt iig wel met de oude G4 iMac, zal even afwachten zijn of 't ook voor de G5 lukt.
Zit iig wel dezelfde videochip in, zal vast 'n hack voor komen :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42

xdc

Wat hierboven staat klopt helemaal , een extern scherm aansluiten kan dus prima , of dit dualview is zal de tijd ons leren.

nteressant is ook of het evt mogelijk zou zijn om de imac te gebruiken als extern scherm voor bv je powerbook ,

ik zie geen video -in functie , helaas , *me zit nog te dubben of een imac G5 , of een Cinema display 20inch, beiden kosten evenveel *plus min*

maar het voordeel van de imac is dat je een hele apple/computer hebt voor de prijs van een cinema dispay 20 inch , weliswaar een 17 inch imac , maar toch.

moeilijk moeilijk

[ Voor 44% gewijzigd door xdc op 22-09-2004 00:22 ]

slimmehotspot.nl

Verwijderd

als je nu een G5 bestelt heb je hem in oktober lijkt me toch erg realistische, doe dat geld van je TFT dan bij de iMac.

Dual scherm kan wel wordt alleen niet officeel ondersteunt :P
20" werkt prettiger denk ik als een dual 17" denk ik maar goed :P

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
gebruik het geld idd gewoon voor een grotere iMac. Een maand is zo voorbij.

Verwijderd

er komt ook nog bij de Apple TFT schermen vaak veel beter zijn qua weergave als andere merken, dat houd in dat je in een duur TFT moet inversteren, wil je je straks niet gaan ergeren dat dat andere TFTje toch wel erg wazig/onscherp of wat dan ook is.
(ga nou NIET een discussie oproepen van dat is niet zo!, het is wel zo ;) :+ )
Pagina: 1