DE geluidskaart van 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Graag zou ik van julie willen weten wat de beste geluidskaart is van 2000 (en waarom).

Alvast bedankt voor julie reactie's

debeerzietzevliegen.nl

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bestaat er dan zoiets als DE geluidskaart?
Ik denk dat het afhankelijk is van wat je wilt.... als je hem hoofdzakelijk wilt gebruiken voor gamen, heb je geen ruk aan een dure geluidskaart met HUGE wavetable en dat soort gein... Ben je veel bezig met MIDI, dan denk ik dat een kaartje met four-point-speaker-ondersteuning weer geen ruk hebt..... nja... geen ruk... maar I guess you got the picture

Verwijderd

Er zijn van die lekkere geluidskaartjes van Yamaha , kosten wel 37.000 BEF

anders vind ik een SoundBlaster Live Player 5.1 niet mis

Verwijderd

de terratec xfire1024 in elk geval niet, want daar kun je niet eens fatsoenlijk een koptelefoon op aansluiten

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 17:53 schreef real_raichu70 het volgende:
Er zijn van die lekkere geluidskaartjes van Yamaha , kosten wel 37.000 BEF

anders vind ik een SoundBlaster Live Player 5.1 niet mis
Hey! Niet zitten BEFfen hier, euro of gulden aub :)

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 29 december 2000 17:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]
Is wel schrikken he? van die hoge bedragen.....
Was het nou (Grofweg) delen door 5 of door 20 :?

• Entity
  • Laatst online: 21:26

Entity

9000rpm

Grofweg delen door 20. Door 18 is overigens beter, kom je dichter bij het werkelijke bedrag...

Ik vind de Terratec XFire 1024 wel errug strak en ik ook met hoofdtelefoon gaat het perfect hoor!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
de terratec xfire1024 in elk geval niet, want daar kun je niet eens fatsoenlijk een koptelefoon op aansluiten
RTFM :(

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

NIET de Live! voor mij. Of de vortex2 kaartjes (may the rest in peace) of de Sonic Fury. Maar 203 verschillende kaartjes uitbrengen die allemaal dezelfde chip hebben en nagenoeg allemaal het zelfde kunnen vind ik wat overdreven geldzoekerij. Vele kennissen van me die een "normale" live! hebben willen nu snel over naar een 5.1 live en waarom ? omdat ze 4 speakers hebben :)

ikke

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Voor mij de TerraTec 24/96.
Vanwege zijn geluid maar ook vanwege de gewone tulpjes en dig in en out.8-)

Verwijderd

Ik zou zeggen... SB Live! 1024 of Player. Omdat-ie niet duur is en het afgelopen jaar ongelovelijk veel verkocht is... 't is dus in ieder geval de populairste kaart van 2000. En eentje met een heel goeie prijs/kwaliteit verhouding.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Geef mij Maar mij Guillemot Maxi Sound Fortissimo
goedkoop en optische uitgang..
leuk voor ac3 :)

Greetz Roger.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Terratec DMX xfire 1024

- Optische digitale uitgang voor ac-3/digitaal geluid (bruut als je een Dolby digital receiver hebt of een Md walkman/deck
- A3D & EAX
- Brute geluidskaart
Ik zou zeggen... SB Live! 1024 of Player. Omdat-ie niet duur is en het afgelopen jaar ongelovelijk veel verkocht is... 't is dus in ieder geval de populairste kaart van 2000. En eentje met een heel goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Kom op man, je gaat toch niet beoordelen op hoeveel iets verkocht is ? Midiset xxxx van sony klinkt toch ook niet het best omdat die het meest is verkocht ? Mark Levinson klinkt het best (samen met een aantal anderen) maar dat kent bijna niemand. Trouwens, de live heeft geen A3D.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Terratec DMX XFire 1024

En ook MÉT koptelefoon een superkaart!

20*350ZO45°

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 17:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]
Gulden? Waarom dan geen BEF, waarom moeten Belgen hier met een reken machiene zitten en Nederlanders niet?
Ohja't zal beteren als't verplicht euro is eh.

Verwijderd

tspawn:

ik heb hier 3 koptelefoons (2x sennheiser, 1x sony) en met alle drie heb ik te weinig geluid zonder de op de geluidskaart geintegreerde versterker, en teveel ruis (echt onacceptabel veel) als je die versterker aanzet middels die jumper.
op een SB live had ik hier geen last van.

een koptelefoon is dus alleen bruikbaar bij een xfire als je er een eigen versterker tussengooit ... zijn van die relevante details waar je niks over terug leest in reviews e.d. (wordt niet eens getest ofzo)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

De SB Live! (1024 en player) en helaas ook de TerraTec XLerate Pro moeten gediskwalificeerd worden, zij komen namelijk uit 1999...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Videologic Sonic Fury/Turtle Beach Santa Cruz (is hetzelfde)
of de Sb Live!.

De Sonic Fury denk ik eerder, is een goed ontwerp en goed 5.1 ondersteuning en eax/a3d.
Pagina: 1