Toon posts:

Capturen onder win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
-Asus Geforce 6600 DeLuxe
-128 MB RAM@66Mhz
-PII 266Mhz (was 266@300)

Ik draai Win2000 Professional met Asus Live als capture-proggramma.

Instellingen:
CODEC : Cinepak Codec van Radius
Formaat: 352X288 met 24 bits kleuren
Audio: PCM 8 bits stereo, bij films doe ik 16 bits stereo

Nu is mijn probleem het volgende:

Ik heb een heleboel dropped-frames als ik capture, ongeveer de helft wordt gedropped..
Ook loopt de groene tekst met info over harddiskruimte en dropped frames niet..

Onder Win98, wat ik eerst draaide, had ik nergens last van en liep alles gesmeerd.. Wat kan de oorzaak zijn van dit euvel??

Verwijderd

gebruik gewoon win 98 en gebruik ook eens een andere codec man deze is klote !
gr

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:42

fv

-------------------> hiero

Die ASUS drivers zuigen onder 2K voor capturen (of is het ook 2K zelf?) :(. Ik heb zelf een 1GHz systeem *D en het is niet veel beter :'(. Gebruik de originele ASV2 codec en niet te hoge capture res. en het kan er nog een klein beetje mee door. Ook ik zeg gebruik 98 of ME, daar werkt het wel goed. Ik denk wel dat je PC wel wat aan de trage kant is voor dit soort werk (lees: hoge datarate nodig). Het is geen hardwarematige compressie dus snelheid is wel hiervoor geboden.

PS: Deze capture mogelijkheden zijn zowiezo niet optimaal. Het is een leuke feature op dit soort kaarten, maar het echte werk begint toch met een Miro kaart (ik ga de DC30+ kopen *D*D !!)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Een PII-266? Houdt niet over. Capturen gaat puur in software op je systeem.
Probeer eens de HUFYUV-codec. Is geloof ik lossless en geeft een prima beeld bij een compressie van 1 op 2. Daarna eventueel converten naar DiVX of SVCD met TMPGEnc. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.