Toon posts:

[XP] PDF bestand maken vanuit Remote sessie lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit lukt dus niet met Adobe Acrobat 6.0 Pro icm Windows XP Pro.

Alleen als je echt inlogd bent (op de Console) kan het.
Niet als je Remote inlogt.

Misschien weet iemand iets zodat het wel kan.

Er is een manier: een Administrator ingelogd laten zijn op de Console.
En dan vervolgens Remote inloggen met een andere gebruikersnaam.

Maar hier heb ik geen zin in omdat die computer waarop wordt ingelogd geeneens een monitor/toetsenbord heeft en ik vind het onzin om al dat geheugen te gebruiken enkel voor dat.

VNC of iets anders wil ik pas proberen als ik zeker weet dat het niet met Remote Desktop kan.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS erin staat, zie ook de WOS policy :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 21 september 2004 @ 21:16:
Titeledit zodat het OS erin staat, zie ook de WOS policy :)
Ja en ik heb hem juist niet in WOS gezet maar in Software Algemeen zoals je ziet omdat het vooral aan Adobe Acrobat ligt volgens mij, niet aan Remote Desktop van Windows.

Maar als je hem alsnog in WOS wil zetten moet je dat maar doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 04:20 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 08:41
"pdf bestand maken lukt niet" :?
aha...
Hoe probeer je een PDF bestand te maken? Waar merk je dat het fout gaat, krijg je een foutmelding? Heb je het al met VNC of Radmin geprobeerd?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
Pacjack schreef op 22 september 2004 @ 08:21:
"pdf bestand maken lukt niet" :?
aha...
Hoe probeer je een PDF bestand te maken? Waar merk je dat het fout gaat, krijg je een foutmelding? Heb je het al met VNC of Radmin geprobeerd?
Als je met Acrobat 6.0 een PDF bestand maakt, 'print' hij eigenlijk naar Adobe PDF (printer).
Het ziet er uit als een printerfout. Probeer het maar eens met Remote Desktop een PDF maken, dan zie je wat ik bedoel.
Dit alleen als je Remote ingelogd ben.

Gezocht op internet ernaar en de enige oplossing tot nu toe is de volgende:
Adobe geeft als oplossing voor dit probleem dat een Administrator lokaal ingelogd moet zijn.
http://partners.adobe.com/asn/developer/pdfs/tn/WTS.pdf lees 7.1
7. 1. Known Restrictions for WTS Clients
• Since the Distiller® feature has to run on the server, an Administrator login session must be running on the server
to create a PDF on a WTS client. Refer to your WTS documentation for guidelines on locking and auto login.
Maar ik vraag me af of iemand een manier weet om het toch voor mekaar te krijgen.

En ik wil het met Remote Desktop proberen en niet met een andere remote programma zoals ik al zei.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 08:57 . Reden: nog wat toegevoegd ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 08:41
Het was mij nog niet duidelijk dat Adobe dit probleem zelf al beschrijft op de website. Ik kan verder inderdaad weinig vinden over een oplossing voor dit probleem.
Je wilt pas VNC of andere remote software gebruiken als je zeker weet dat RDP het probleem oplevert? Wel, dat weet je nu. Probeer toch eens VNC, want volgens mij zit Windows dit gewoon als een lokaal ingelogde user. Wellicht kun je dan wel naar PDF printen?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
Pacjack schreef op 22 september 2004 @ 08:57:
Het was mij nog niet duidelijk dat Adobe dit probleem zelf al beschrijft op de website. Ik kan verder inderdaad weinig vinden over een oplossing voor dit probleem.
Je wilt pas VNC of andere remote software gebruiken als je zeker weet dat RDP het probleem oplevert? Wel, dat weet je nu. Probeer toch eens VNC, want volgens mij zit Windows dit gewoon als een lokaal ingelogde user. Wellicht kun je dan wel naar PDF printen?
Om redenen die er hier niet toedoen wel ik het per se met RDP doen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee dus...

Met VNC lukt het inderdaad wel.
Maar ik wil juist RDP gebruiken omdat ik ook geluid mee wil nemen en met meerdere gebruikers tegelijk ingelogd zijn.
Pagina: 1