Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
JE moet het aantal RPM verhogen als je CPU te warm wordt. Dan zal je het meeste hebben met CPU intensieve software (photoshop, databases, zip/unzip etc), maar dat is altijd maar tijdelijk. Belangrijkste is de temp van je CPU.
[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 21-09-2004 20:45 ]
downloaden = valt wel mee
maar eh.....die rpm regelaar is dat niet een kastje met een draaipinnetje erop
das bij mij wel zo, links draaien gaat ie sneller draaien, rechtsom gaat ie langzamer (of andersom, geen zin om na te denken
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Idd dat had ik ook zelf kunnen bedenken.
En ja dat is zo;n kastje met zo;n pinnetje.
Denk dat dit eventueel ook bij jouw mogelijk zal zijn aangezien jij ook een nForce 3 mobo hebt. Bovendien gebruik ik ook Speedfan, ik vind het een prachtig monitoring program, beter zelfs dan die bij mijn mobo werd geleverd.
| My SpiderWeb |
als je toch je snelheids regelaartje op max hebt ingesteld, waarom haal je em er dan niet gewoon geheel tussen uit......
nu ben ik ineens heel benieuwd welk moederbord jij hebt en welke temperaturen je mobo en cpu zijn als ze idle en stressed zijnLoEnaTiQ schreef op 21 september 2004 @ 21:31:
Zelf heb ik een Zalman 7000A AlCu processor koeler die ook zo'n RPM regelaar erbij levert. Deze regelaar heb ik dan op de hoogste stand gezet (draait dus voluit), zodat mijn moederbord de fan voor mij regelt via de temp-sensoren. Draait mijn cpu op volle toeren dan gaat de 7000A automatisch op 2300 rondjes draaien, echter zit hij bij wijze van spreken uit zijn neus te eten, dan schroeft mijn mobo hem terug naar 1100 RPM ...
Denk dat dit eventueel ook bij jouw mogelijk zal zijn aangezien jij ook een nForce 3 mobo hebt. Bovendien gebruik ik ook Speedfan, ik vind het een prachtig monitoring program, beter zelfs dan die bij mijn mobo werd geleverd.
remember your end, someone owns us
Kan ... alleen ik heb hem toch al en bovendien heb je zo een langere aansluitingkippy schreef op 21 september 2004 @ 21:36:
@ LoEnaTiQ
als je toch je snelheids regelaartje op max hebt ingesteld, waarom haal je em er dan niet gewoon geheel tussen uit......
Ik wilde eigenlijk alleen maar laten zien dat zelfs al heb je je RPM schakelaar aangesloten, dat je mobo toch je zalman koeler kan regelen ... zodat je niet elke keer je PC hoeft open te schroeven om het regelaartje te kunnen draaien. Mits je mobo dat ondersteunt natuurlijk.
edit: reply op hierboven
Heb dus een epox 8KDA3+ mobo (zie in sig.)
stressed = 46 (Zalman @ 2300RPM)
idle = 36 (Zalman @ 1100RPM)
[ Voor 11% gewijzigd door LoEnaTiQ op 21-09-2004 21:49 ]
| My SpiderWeb |
Je kan natuurlijk ook de regelaar erbuiten hangen zoals ik:PLoEnaTiQ schreef op 21 september 2004 @ 21:44:
[...]
Kan ... alleen ik heb hem toch al en bovendien heb je zo een langere aansluiting![]()
Ik wilde eigenlijk alleen maar laten zien dat zelfs al heb je je RPM schakelaar aangesloten, dat je mobo toch je zalman koeler kan regelen ... zodat je niet elke keer je PC hoeft open te schroeven om het regelaartje te kunnen draaien. Mits je mobo dat ondersteunt natuurlijk.
edit: reply op hierboven
Heb dus een epox 8KDA3+ mobo (zie in sig.)
stressed = 46 (Zalman @ 2300RPM)
idle = 36 (Zalman @ 1100RPM)
Maar t is wel verdomde vervelend installeren die koeler op je mobo
Verwijderd
Je kan de pootjes ook een beetje ombuigen zodat je wel met die standaard backplate kunt gebruiken (wel makkelijk voor de MSI K8N NFORCE3 NEO want daar wil die backplate moeilijk van af)Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:28:
heb je de backplate er af gehaald (die van msi) of heb je hem er op laten zitten, ik ga er morgen namelijk ook 1 hale
ik heb ook een 7000 alcu op mijn athlon xp zitten, met een rheobus ertussen zodat ik hem beneden die 1100 toeren kan laten draaien. en als hij warm wordt zet ik hem even wat hoger. ik gebruik zelf mbm5 of het standaard progje van Abit.
3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power
ik heb dus alleen de schroeven gebruikt die vrijkwamen van het zwarte ding rond de cpu.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:28:
heb je de backplate er af gehaald (die van msi) of heb je hem er op laten zitten, ik ga er morgen namelijk ook 1 hale
Dan hoef je neit te gaan kloten met die backplate. Zit heel stevig vast