Ik heb een site met een nieuwsscript, een forum, eigen foto upload etc. Nou wil ik graag bij de members het aantal posts tellen. Dus een score bijhouden. Ik kan natuurlijk als iemand een bericht post gewoon +1 doen. Maar dit is niet erg precies, als ik bijvoorbeeld een reactie verwijder.
Daarom doe ik het nu met count ! Hieronder de code.
Nou vraag ik me af of dit wel een snelle manier is. ALs ik nou 20 members op 1 pagina heb moet hij wel erg vaak deze while loop met het tellen in verschillende tabellen uitvoeren. Is dit een goede manier. Of kan ik het beter op een andere manier doen ?
}
Daarom doe ik het nu met count ! Hieronder de code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| while ($show=mysql_fetch_object($select)) { $row = mysql_query("SELECT reaction_id FROM news_reactions WHERE user_id='$show->user_id'"); $aantal1 = mysql_num_rows($row); $row = mysql_query("SELECT news_id FROM news WHERE user_id='$show->user_id'"); $aantal2= mysql_num_rows($row); $aantal= $aantal1+$aantal2; echo "$show_>username heeft $aantal berichten"; } |
Nou vraag ik me af of dit wel een snelle manier is. ALs ik nou 20 members op 1 pagina heb moet hij wel erg vaak deze while loop met het tellen in verschillende tabellen uitvoeren. Is dit een goede manier. Of kan ik het beter op een andere manier doen ?
}