Verkeerde waarden voeding en temps

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb net een Epox 8KDA3J met een Athlon 64 3200 met Zalman 7000A in elkaar gezet. Maar speedfan en MBM lezen verkeerde temps en voltages uit.
De CPU temp zou volgens bovenstaande software 128 graden worden. En de +12V lijn 5,84 volt, de 3,3V geeft 1,62 volt weer. Zonder schommelingen.
De rest van de temps lijken wel te kloppen, in de bios geeft hij +/- 40 graden aan.
het updaten van deze software schijnt niets uit te maken.

Hoe los ik dit op ?

Verwijderd

zelfde probleem bij 2 verschillende programma's, dan zou ik denken dat er iets mis is met je temp. sensors in je mobo... maar aangezien in het bios de "correcte waardes" staan aangeven :/

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 20:16 ]

Verwijderd

Tja, dat komt wel vaker voor. Je kunt de 'aflees-chip' ontwijken door zelf de temperatuur te meten met sensoren en de waardes van de voltages te meten met een multimeter. Vaak verschijnen er naar verloop van tijd wel BIOS-updates, als het probleem vaker voor komt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Probeer eens wat andere programma's.

Overigens kan die 128° ook in Fahrenheit zijn weergegeven. Dat komt neer op 53,33°C :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
het updaten van deze software schijnt niets uit te maken.

Hoe los ik dit op ?
Andere software dus ook niet..
Er staat helaas toch echt een temperatuur in celsius.
Welke software zou ik naast MBM en Speedfan kunnen gebruiken ?

Zou een BIOS iets te maken hebben met het softwarematig uitlezen van de sensoren ? De temps/voltages in de bios zijn immers wel in orde

[ Voor 54% gewijzigd door Ricoh op 21-09-2004 20:19 ]

Verwijderd

Ricoh schreef op 21 september 2004 @ 20:17:
[...]

Andere software dus ook niet..
Er staat helaas toch echt een temperatuur in celsius.
Welke software zou ik naast MBM en Speedfan kunnen gebruiken ?
Er staan een hele berg links naar programma's in de DOC FAQ helemaal onderaan.

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik heb dit ook gehad. 128 graden is het uiterste meet berijk. Dat betekent in dit geval dat de sensor niets meet, oftwel er is geen sensor. Je moet dus in MBM een andere sensor selecteren die het dichtse in de buurt komt van je bios temps.
Pagina: 1