Sinds ik SP2 geinstalleerd heb zie ik na een willekeurige tijd de volgende error in mijn system log:
De service is daarna meteen weer handmatig te starten, en het lokale netwerk is weer browsable. Na een willekeurig aantal minuten stopt de service weer.
Tijdens de tijd dat de service draait is het lokale netwerk gewoon te browsen, maar de service handmatig stoppen voordat deze timeout is niet mogelijk.
Netwerkdrives benaderen via directe paden is gewoon mogelijk.
Ik dacht eerst dat het misschien iets met samba te maken had, ik draai een samba fileserver en heb een aantal gemapte netwerkshares, maar ook met de samba server uit crashed de service.
Op google zijn een aantal meldingen te vinden van mensen met exact dit probleem, nergens wordt echter een oplossing gegeven.
Dus bij deze de vraag of iemand hier iets weet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Event Type: Error Event Source: Service Control Manager Event Category: None Event ID: 7023 Date: 21-9-2004 Time: 20:01:57 User: N/A Computer: ENIGMA Description: The Computer Browser service terminated with the following error: This operation returned because the timeout period expired. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. |
De service is daarna meteen weer handmatig te starten, en het lokale netwerk is weer browsable. Na een willekeurig aantal minuten stopt de service weer.
Tijdens de tijd dat de service draait is het lokale netwerk gewoon te browsen, maar de service handmatig stoppen voordat deze timeout is niet mogelijk.
Netwerkdrives benaderen via directe paden is gewoon mogelijk.
Ik dacht eerst dat het misschien iets met samba te maken had, ik draai een samba fileserver en heb een aantal gemapte netwerkshares, maar ook met de samba server uit crashed de service.
Op google zijn een aantal meldingen te vinden van mensen met exact dit probleem, nergens wordt echter een oplossing gegeven.
Dus bij deze de vraag of iemand hier iets weet.