[LaserJet 5M] Error 50 - Fuser error

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07
Nadat ik mijn LaserJet een tijdje ( ~ drie weken) niet gebruikt heb, zette ik hem vandaag aan om wat te printen en kreeg ik na de 'Warming up' message de volgende error:
"50 Fuser error, cycle power".
Google en GoT search leerden mij dat de fuser kapot zou kunnen zijn.

Wat ik wel hoor voordat ik de error krijg is een zachte tik in de printer.
Dus eigenlijk werkt hij niet meer nadat ik hem uit heb laten staan voor ~ 3 weken. Verder is er niks vreemds mee gebeurt.

Kan dit zomaar gebeuren dat de fuser van de ene op de andere dag kapot gaat?

Wat misschien wel van belang is (het gaat toch om een 'gloeilamp' die warm moet worden) is dat mijn eigen kamer slecht geisoleerd is waardoor het soms rond de 15C is of kouder.
Ik heb de printer inmiddels naar de woonkamer verhuist, en hem vertroeteld, gestreeld, en ge-powercycle'd (ook twee malen meer dan 15 minuten gewacht) tot ik een ons woog. :)

Ik heb de printer nu even een tijdje aanstaan, en hierna laat ik hem even een uurtje 'acclimatiseren', maar zou er nog een gerede kans bestaan dat mijn schatje ( O+ ) nog te redden valt?

edit:
Mocht het toch de fuser zijn die kapot is, wat zou een fuser ongeveer kosten voor een HP LaserJet 5M (type C3969A)?

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 21-09-2004 19:37 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Ik had het vandaag op mijn werk ook, na een controle bleek er een stuk papier in vast te zitten.

• r0b
Ik heb ondertussen al de de toner en fuser losgehad, en er lijkt aan de buitenkant niks mis mee.
Verder zit er ook nergens papier tussen.

Nu kan ik volgens de volgende website wel kijken of de fuser kapot is, enig nadeel is dat ik geen flauw benul heb van electriciteit zelf. Dus ik zou niet weten hoe ik mijn multimeter moet instellen hiervoor. :P

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tja je wilt weerstand meten dus kwestie van hem op het ohm tekentje zetten lijkt me
Afbeeldingslocatie: http://www-sop.inria.fr/miaou/Jose.Grimm/tralics/img_ohm.png

• r0b
Hm, ik zie het al. Ik heb de keuze tussen 2000k, 200k, 20k, 2000 en 200 öhm. Volgens die website zou het op de twee rechter pinnen 2 öhm moeten zijn.

* r0b checks

De multimeter geeft niks aan. Die blijft vrolijk op 1 staan (ingesteld op 200 öhm max). Dit zou dus betekenen dat de fuser kapot is?

Hij geeft ook niks aan (blijf 0) als ik de vier linker pinnen test. (Ingesteld op 200k öhm)

offtopic:
En ja, de multimeter werkt wel. :+

[ Voor 47% gewijzigd door r0b op 21-09-2004 20:05 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm nul klinkt alsof ze beiden zijn doorgefikt. Hoewel ik bij doorfikken ik juist heeel veel zou verwachten
Pagina: 1