We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl
Maar ze waren zeer aan de prijs want deze dingen konden geloof ook op paar meter precies zeggen waar er een knik was enzo.
Correct me if I am wrong
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 21-09-2004 19:28 ]
zou je er een signaal met een hele hoge frequentie door moeten jagen, misschien is er wel een electro-nerd die toevallig een afstudeer opdracht o.i.d. moet maken...
request, request, request
die geeft ook signaal sterkte, is dat geen maat voor kwaliteit van de kabel? (ik heb zo maar 1tje genomen, er zullen veel meer zijn die dit kunnen)
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Self reflection is the school of wisdom
om het werk waar ik zit hebben wij nieuwe data kabels getrokken aan gesloten en gewoon werken nou heeft mijn voorman(collega) deze als cat 5 kabels aan gemerkt zijn ook cat 5e kabels nou zegt de zaak TBI Croon heb je die kabels getest ja zegt mijn collega met pielepoye zijn kabel tester dus om aders en paren te testen.
nee zegt de zaak dat moet met een speciale meter kost heel duur zeggen ze en die meet de snelheid van de kabels of ze juist cat 5e of gewoon cat 5 of zelfs zodanig slecht gemaakt lijkt me sterk dat ze cat 4 zijn.
dus nou is mijn vraag had nog nooit van dit gehoord is er zo meter ze hadden er over als je de kabels te ver uitvlecht dat je dan vermindering krijgt enz dat weet ik maar ik wil dus wel zo meter van dichtbij bekijken of in ieder geval uitleg er over
als ie bestaat
hoop dat ik jullie hiermee verder opweg geholpen hebben en jullie mij verder kunnen helpen
Voor degene die deze meter niet kennen: Dat is een meter die rond de 4000 euro kost
Maar er zijn simpele testapparaatjes waarmee je kunt testen of je de rj45 connectoren er goed hebt aan gezet
[ Voor 8% gewijzigd door M14 op 21-09-2004 20:04 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
dat moet de meter aan kunnen geven
die fluke dsp 4300 lijkt op een bicotester die doet dat ook kabel lengte enz maar gaat mij nu echt om de snelheid en dus de classifictaie van de kabel welke cat hij valt ook als het op de mantel een cat 6 verkeerd in me kaar loopt ie ook niet lekker
Verwijderd
Dat kan dus niet; een kabel is goed of een kabel is niet goed. Een kabel die goed is kan 100 Mbit, een kabel die niet goed is soms wel en soms niet. Het kan best zijn dat hij gemiddeld 76 Mbit (niet mbit, dat is milli-bit), kan, maar daar heb je niks aan, zo'n kabel is onbetrouwbaar en moet vervangen worden.10mbit 100 mbit of als hij niet goed is dat deze kabel maar een snelheid toe staat van 76mbit
dat moet de meter aan kunnen geven
Verwijderd
http://www.flukenetworks....PentaScanner/Overview.htm
Ik weet dat de meter destijds rond de fl. 8000,- was.
Is echter een perfect ding en meet ook demping, overspraak etc.
Verwijderd
Kan best wel met fluke hoor:PIELEPOYE schreef op 21 september 2004 @ 20:02:
Nee geen fluke nodig of om te kijken [....]
http://www.flukenetworks.com/nl/Cabling/default.htm
De gein is dus dat er ook een verificatierapport uitgedraaid moet worden.
een DSP zal iets rond de €5000,-- kosten, idem een Omniscanner 2
een DTX-LT zoiets van €3000,--
Domst heeft nog altijd een Fluke Lancat 1500 en is er nog steeds blij mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 23:17 ]
Verwijderd
Stel dat je een cat5 (geen E) kabel hebt en je wil weten of hier 1000base-tx over gaat kan je dit ook testen met een Fluke DSP 4300....
Deze meters kan je ook huren: Livingstone bijv.
Ik wil je netwerkje ook wel ff meten incl test rapport en conclusie.... €€€€€€€€
Verwijderd
En of ze splitted pair zijn!M14 schreef op 21 september 2004 @ 20:03:
Fluke DSP4300
Voor degene die deze meter niet kennen: Dat is een meter die rond de 4000 euro kost. Daarmee kun je oa de lengte van de kabel meten, of er een breuk in zit en waar (op zo'n 10cm nauwkeurig), de weerstand enz.
Maar er zijn simpele testapparaatjes waarmee je kunt testen of je de rj45 connectoren er goed hebt aan gezet.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Verwijderd
Ook dat ziet de meter, zelfs als je aan beide zijdes 2 aderparen onderling omdraaid ziet de meter dit......
Techniek staat voor niks.....
kan geen link geven want dan krijg je zo'n zeur verhaal over dat de site een cookie niet kan vinden (wordt in de url opgeslagen)
_@/'