is er een meter om netwerk kabels te testen

Pagina: 1
Acties:

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
ik heb al gegoogled en in de faq gekeken maar dan kom ik over het zelfde uit.

ik wil weten of er een meet apparaat is om netwerk kabels te testen op snelheid dus niet en normale kabeltester die de aders en paren test die heb ik al.
maar een apparaat die kijkt of een cat 5e of cat 6 enz voldoet aan de standaard dus zonder pc met test progamma

maar echt een meter

alvast bedankt

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Ik weet dat ze er zijn. En in 1 van de hoofdstukken in mijn Cisco opleiding heb ik het ook gehad. Ik zou echter niet meer weten van welk merk ze waren.

Maar ze waren zeer aan de prijs want deze dingen konden geloof ook op paar meter precies zeggen waar er een knik was enzo.

Correct me if I am wrong :)

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 21-09-2004 19:28 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Hey das wel interessant. Dit vroeg ik me ook laatst af. Een kabelmeter ok. maar iets specifieker zou wel handig zijn ;) Bookmark!

BOINC stats

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08
ben jij tweaker of niet >:) :9

zou je er een signaal met een hele hoge frequentie door moeten jagen, misschien is er wel een electro-nerd die toevallig een afstudeer opdracht o.i.d. moet maken... :*)

request, request, request :X

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=239&grp_id=5

die geeft ook signaal sterkte, is dat geen maat voor kwaliteit van de kabel? (ik heb zo maar 1tje genomen, er zullen veel meer zijn die dit kunnen)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Dat wat je bedoelt over welke afstand een knik zit is een waarschijnlijk een : FLUKE of zoiets :? . Correct me if i am wrong.

Self reflection is the school of wisdom

• PIELEPOYE
Nee geen fluke nodig of om te kijken waar een knik zit daar gebruik je een bicotester voor weet niet of ie geschikt is ben zelf elektromonteur die af en toe data netwerken aan legt gaat hier om precies:

om het werk waar ik zit hebben wij nieuwe data kabels getrokken aan gesloten en gewoon werken nou heeft mijn voorman(collega) deze als cat 5 kabels aan gemerkt zijn ook cat 5e kabels nou zegt de zaak TBI Croon heb je die kabels getest ja zegt mijn collega met pielepoye zijn kabel tester dus om aders en paren te testen.
nee zegt de zaak dat moet met een speciale meter kost heel duur zeggen ze en die meet de snelheid van de kabels of ze juist cat 5e of gewoon cat 5 of zelfs zodanig slecht gemaakt lijkt me sterk dat ze cat 4 zijn.

dus nou is mijn vraag had nog nooit van dit gehoord is er zo meter ze hadden er over als je de kabels te ver uitvlecht dat je dan vermindering krijgt enz dat weet ik maar ik wil dus wel zo meter van dichtbij bekijken of in ieder geval uitleg er over
als ie bestaat

hoop dat ik jullie hiermee verder opweg geholpen hebben en jullie mij verder kunnen helpen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:22

M14

Fluke DSP4300 >:)

Voor degene die deze meter niet kennen: Dat is een meter die rond de 4000 euro kost ;). Daarmee kun je oa de lengte van de kabel meten, of er een breuk in zit en waar (op zo'n 10cm nauwkeurig), de weerstand enz.

Maar er zijn simpele testapparaatjes waarmee je kunt testen of je de rj45 connectoren er goed hebt aan gezet :).

[ Voor 8% gewijzigd door M14 op 21-09-2004 20:04 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PIELEPOYE
die fluke is helaas niet op de site van fluke te vinden maar dat wil ik niet weten deze meter moet de snelheid van de kabel kunnen testen dus 10mbit 100 mbit of als hij niet goed is dat deze kabel maar een snelheid toe staat van 76mbit
dat moet de meter aan kunnen geven

die fluke dsp 4300 lijkt op een bicotester die doet dat ook kabel lengte enz maar gaat mij nu echt om de snelheid en dus de classifictaie van de kabel welke cat hij valt ook als het op de mantel een cat 6 verkeerd in me kaar loopt ie ook niet lekker

Verwijderd

10mbit 100 mbit of als hij niet goed is dat deze kabel maar een snelheid toe staat van 76mbit
dat moet de meter aan kunnen geven
Dat kan dus niet; een kabel is goed of een kabel is niet goed. Een kabel die goed is kan 100 Mbit, een kabel die niet goed is soms wel en soms niet. Het kan best zijn dat hij gemiddeld 76 Mbit (niet mbit, dat is milli-bit), kan, maar daar heb je niks aan, zo'n kabel is onbetrouwbaar en moet vervangen worden.

Verwijderd

Ik gebruik deze wat oudere

http://www.flukenetworks....PentaScanner/Overview.htm

Ik weet dat de meter destijds rond de fl. 8000,- was.
Is echter een perfect ding en meet ook demping, overspraak etc.

Verwijderd

PIELEPOYE schreef op 21 september 2004 @ 20:02:
Nee geen fluke nodig of om te kijken [....]
Kan best wel met fluke hoor:
http://www.flukenetworks.com/nl/Cabling/default.htm
De gein is dus dat er ook een verificatierapport uitgedraaid moet worden.
een DSP zal iets rond de €5000,-- kosten, idem een Omniscanner 2
een DTX-LT zoiets van €3000,--

offtopic:
Domst heeft nog altijd een Fluke Lancat 1500 en is er nog steeds blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 23:17 ]

Verwijderd

De Fluke Dsp 4300 Test alle bekende test standaarden uit de ISO en TIA

Stel dat je een cat5 (geen E) kabel hebt en je wil weten of hier 1000base-tx over gaat kan je dit ook testen met een Fluke DSP 4300....

Deze meters kan je ook huren: Livingstone bijv.

Ik wil je netwerkje ook wel ff meten incl test rapport en conclusie.... €€€€€€€€ :+

Verwijderd

De Fluke DSP 4000 zit zo rond de 6000 USD, dus erg goedkoop zijn die digital cable analyzers niet!!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
M14 schreef op 21 september 2004 @ 20:03:
Fluke DSP4300 >:)

Voor degene die deze meter niet kennen: Dat is een meter die rond de 4000 euro kost ;). Daarmee kun je oa de lengte van de kabel meten, of er een breuk in zit en waar (op zo'n 10cm nauwkeurig), de weerstand enz.

Maar er zijn simpele testapparaatjes waarmee je kunt testen of je de rj45 connectoren er goed hebt aan gezet :).
En of ze splitted pair zijn!

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Moffin schreef op 05 oktober 2004 @ 20:31:
[...]

En of ze splitted pair zijn!
Ook dat ziet de meter, zelfs als je aan beide zijdes 2 aderparen onderling omdraaid ziet de meter dit......

Techniek staat voor niks.....

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
bij conrad hebben ze van die apparaatjes

kan geen link geven want dan krijg je zo'n zeur verhaal over dat de site een cookie niet kan vinden (wordt in de url opgeslagen)

_@/'

Pagina: 1