[K8V SE DLX] DVD-Writer op de Promise ATA poort

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een K8V SE Deluxe met een Athlon 64 3000+ @ 3400 erop.

Nu heb ik 2 harddisks op de raid poort (PATA) en een DVD writer op de 1e IDE controller.

Nu wil ik die schijven uit de raid halen en los aansluiten. De performance met kopieren tussen 2 partities is met 1 fysieke disk dus erg traag dus vandaar.

Nu kan ik 2 dingen doen:

DVD writer op PATA 2 aansluiting, 1 disk op de PATA 1 aansluiting en de 2e disk op de PRI RAID connector die op ATA ingesteld staat.

In dat geval heb ik dus 2 disks beiden op een andere controller en dat vind ik niet erg netjes.

Kan ik de DVD writer nu ook op de PRI RAID connector aansluiten als deze in de bios op ATA ingesteld staat ?

Ik heb dit in de manual helaas niet terug kunnen vinden....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat houdt je eigenlijk tegen om dat even zelf uit te proberen? Je bevindt je toch in de luxe dat je over de benodigde hardware beschikt :Y)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BalusC schreef op 21 september 2004 @ 20:12:
Wat houdt je eigenlijk tegen om dat even zelf uit te proberen? Je bevindt je toch in de luxe dat je over de benodigde hardware beschikt :Y)
Omdat ik mijn kast een beetje netjes wil houden en alles met bandjes vastgebonden zit dus vandaar, maar ik ga zo de boel overzetten, heb net de nodige extra backups gemaakt (alle laatste data op 2 verschillende dragers :) ).

Verwijderd

'niet netjes' is geen argument en Promise controllers kunnen tegenwoordig geen ATAPI devices meer aan, dus je cd/dvd/brander ding (whatever) moet op de onboard controller.
Als je alles als Master wilt instellen zul je dus een of beide harddisks op de RAID controller moeten aansluiten.
Overigens kun je ook beide harddisks op de RAID controller laten zitten zonder een RAID array te maken.
Hoef je fysiek niks te veranderen, alleen maar een array te verbreken en beide schijven te formatteren.
Met een beetje pech vereist de raid-controller nog wel dat je single-drive arrays gaat aanmaken. Dit is het geval als een raid-controller geen losse harddisks aan kan sturen in firmware, maar alleen arrays.
je krijgt dan 2 arrays van elk 1 harddisk.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 19:46

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

wat BBL zegt :) Hang een van je harde schijven aan de promise controller (op ATA stand)
even in windows de ATA driver van de driverCD installeren, en je hoeft verder niets te doen

To be, or not to ...ehh.... what was the question?