vastlopers Omnibook 6000

Pagina: 1
Acties:

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
oke ik heb een notebook, de HP omnibook 6000
P3 / 600Mhz / 512MB / 20Gig

- winXP pro eng SP2 (clean install)
- laatse bios 1.83
- Het geheugen gechecked met memtest 86, geen errors
- hd met disk utility van hitachi (het is een hitachi hd) gechecked, geen problemen

Ondanks deze goede eigenschappen, loopt mijn notebook toch op de vreemdste momenten vast.

Na het sluiten van een filmpje, als er een 'balloon melding' van windows verschijnt
, soms doet hij het 2, 3 keer achter elkaar of tijdens het opstarten, soms een 45 min / 60 minuten niet.. en dan is het weer raak

hij doet dit pas sinds 1 maand.

wat kan het zijn en hoe kan ik het oplossen?

ik heb natuurlijk al op het forum gekeken, en daarom heb ik memtest al gebruikt en heb ik mijn hd al gechecked, maar dat is het dus beide niet.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik persoonlijk dit probleem al vaker gezien op me werk.

Na wat onderzoek hebben we gezien dat een hoop HP omnibook 6000 laptops niet compatible zijn met windows xp.
Mijn advies is dan ook installeer Win 2K en dit lost je probleem iig dat deed het voor ons.

www.bigclan.co.uk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik move deze van PMG naar CSL omdat er daar meer notebookkenners zitten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Nou blijkbaar is het pobleem idd WinXP, want ik heb nu Windows 2000 geïnstallerd, alle updates en software gedaan zonder vastloper...

ik zal dit volgende week nog een keer hier reageren met de resulaten (wel of geen vastlopers meer) zodat personen met dezelfde problemen voortaan weten waaraan het ligt

bedankt! laters!

edit: sinds install van win2000 geen vastlopers meer! 30/09/2004!!

[ Voor 10% gewijzigd door WebTwister op 30-09-2004 11:00 ]