Hoe snijd ik een hoek van een foto ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121748

Topicstarter
Ik wil van een foto een hoek verwijderen,,,

Inmiddels is mijn verzameling het volgende..
… PhotoShop 5
… Paint Shop Pro 8
… ACDsee pro

En nog andere programmas maar bovenstaande zijn het belangrijkst..

Het lukt mij niet om gewoon een lijntje te trekkken en een hoek af te snijden..
Kan iemand even mij een hint geven want ik kom er niet uit..

tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 22:14

The_Scarabial

MTB for life!

croppen? met de crop tool gaat dit heel gemakkelijk elk bewerkings programma heeft dit wel :P

[ Voor 85% gewijzigd door The_Scarabial op 21-09-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Voor zover ik weet, kan je alleen "rechthoekige" foto's opslaan. Een hoek "wegsnijden" is dan niet echt mogelijk.
Je kan wel de aanwezig informatie daar deleten (of met bijvoorbeeld wit overschilderen). Dat kan gewoon met een selectietooltje en dan deleten of met een kleur opvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Als je het opslaat als een .gifje met een transparante achtergrond zul je daadwerkelijk geen hoekje zien (als je een schuine hoek wilt maken.), maar de achtergrond achter het plaatje zegmaar :p, dus als je het hier zou posten zie je ipv het hoekje een stukje paars. Snap t zelf niet meer door deze uitleg :P. Of bedoel je gewoon croppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

BBrunekreeft

Dus...

Anoniem: 121748 schreef op 21 september 2004 @ 18:43:
Ik wil van een foto een hoek verwijderen,,,

Inmiddels is mijn verzameling het volgende..
… PhotoShop 5
… Paint Shop Pro 8
… ACDsee pro

En nog andere programmas maar bovenstaande zijn het belangrijkst..

Het lukt mij niet om gewoon een lijntje te trekkken en een hoek af te snijden..
Kan iemand even mij een hint geven want ik kom er niet uit..

tnx :)
Zorg dat het canvas 2x zo groot is als de foto, roteer de foto 45 graden, snijdt je hoek af en roteer de foto weer 45 graden terug.
Crop datgene wat je er eerst bij hebt gedaan er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

In PS.. het polygon selectie tooltje. Dan kan je met klikken rechte lijnen trekken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120135

(Photoshop) Eerst alles selecteren en copyeren naar een ander bestand, anders is de laag namelijk gelocked. In nieuwe file de layer die helemaal wit is verwijderen. Met een selectietool het hoekje selecteren, en deleten, nu zie je op de plek van het hoekje een soort raster verschijnen (als wat er zo uitziet wordt transparant) nu opslaan als .Gif of .PNG en hij is transparant te gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de achtergrond een kleurtje geven.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 120135 schreef op 21 september 2004 @ 20:22:
(Photoshop) Eerst alles selecteren en copyeren naar een ander bestand, anders is de laag namelijk gelocked.
Evil. Layer --> New layer from background is wat mooier ;)
In nieuwe file de layer die helemaal wit is verwijderen.
Hoef je dat dus ook niet meer te doen ;)
Met een selectietool het hoekje selecteren, en deleten, nu zie je op de plek van het hoekje een soort raster verschijnen (als wat er zo uitziet wordt transparant) nu opslaan als .Gif of .PNG en hij is transparant te gebruiken. Je kan natuurlijk ook gewoon de achtergrond een kleurtje geven.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 120135 schreef op 21 september 2004 @ 20:22:
(Photoshop) Eerst alles selecteren en copyeren naar een ander bestand, anders is de laag namelijk gelocked.
Simpeler: dubbelklik op de achtergond layer en daarna op ok.. voila. niet meer gelockt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Topicstarter
Heel veel informatie... :)
Ik ga het rijtje langs en voer ze stuk voot stuk uit... dan vind ik wat het gemakkelijkste voor mij is..

Hier blijkt ... zoveel programma's zoveel wegen ...
.. dus mogelijkheden zat maar kan nog niet beslissen welk programma het gebruikersvriendelijks (intuitief) werkt met genoeg mogelijkheden.
Programma's doorelkaar gebruiken is voor mij als beginner best verwarrend..

tnx

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Moet je nou een rechte hoek, dus een L vorm, uit je foto hebben, of moet je zeg maar een /| hoekje uit je foto knippen? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
als ik jou was zou ik als beginner werken met paint shop pro...
photoshop is een pak ingewikkelder en is imho voor het simpelere werk overkill.
AcdSee is eigenlijk meer een vieuwer dan een bewerkingsprogramma dat laat je dus best achterwege.

Topicstarter
The_Stickie schreef op 22 september 2004 @ 16:16:
als ik jou was zou ik als beginner werken met paint shop pro...
photoshop is een pak ingewikkelder en is imho voor het simpelere werk overkill.
AcdSee is eigenlijk meer een vieuwer dan een bewerkingsprogramma dat laat je dus best achterwege.
Inderdaad is Paint shop wat duidelijker en heb ik de hoeken geverfd en daarna verwijderd.
ACDsee (die ik heb) heeft een compleet foto-Edit programma (Canvas) en lijkt ook weer op Paint shop en Adobe..
Inmiddels heb ik de trail van Photo Shop Elements gehaald en dat is ook wel duidelijk...
Best wel moeilijk als je pas begint omdat er zoveel mogelijkheden zijn maar het niet ziet.. De Engelse taal belemmerd ook.

tnx ... ohja... wat betekent imho ? ;)

Topicstarter
Dark Blue schreef op 22 september 2004 @ 15:59:
Moet je nou een rechte hoek, dus een L vorm, uit je foto hebben, of moet je zeg maar een /| hoekje uit je foto knippen? :)
ik wil rechtsboven en linksonder er een hoek afknippen maar heb het al opgelost door het zwart te maken en het geheel een lijstje te geven...
Ik wil het hier wel laten zien maar weet niet hoe... en mijn site is vol..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 121748 schreef op 22 september 2004 @ 18:00:
[...]

Inderdaad is Paint shop wat duidelijker en heb ik de hoeken geverfd en daarna verwijderd.
ACDsee (die ik heb) heeft een compleet foto-Edit programma (Canvas) en lijkt ook weer op Paint shop en Adobe..
Inmiddels heb ik de trail van Photo Shop Elements gehaald en dat is ook wel duidelijk...
Best wel moeilijk als je pas begint omdat er zoveel mogelijkheden zijn maar het niet ziet.. De Engelse taal belemmerd ook.

tnx ... ohja... wat betekent imho ? ;)
Photoshop kan inderdaad wel overkill zijn, maar je wel van je probleem afhelpen: je site is vol.
Met Photoshop kun je je afbeeldingen met Save for Web zo opslaan, dat ze voor het oog nog goed eruitzien en toch een aanzienlijk minder kB's innemen.
Maargoed, dat even ter zijde.

Imho betekent 'in my humble opinion'.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1