Toon posts:

HP Color-Laserjet 2550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben van plan om een Color-Lasetjet te kopen.
Ik heb nu een inktjet printer van Canon (S330), en ik
verbruik echt heel veel inkt.
Nou zag ik gisteren dat de 2550 van HP net uitgekomen is.
De prijs spreekt mij heel erg aan van dit type, maar nou heb
ik nog een aantal dingetjes wat ik graag wil weten:

-klopt het dat bij nieuwe lasetprinters de toners maar voor de helft vol zitten?

-ik hoorde ook dat je om de zoveel prints de Drum moet vervangen,
na hoeveel pagina's moet dat en wat kost zo'n nieuwe drum?

-is het verstandig om zo'n laserjet aan te schaffen voor thuisgebruik?
ik print veel cd/dvd-hoesjes dus met een inktjet-printer verbruik ik veel inkt

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee,

bedankt,

groetjes

Verwijderd

Helaas zijn de kleuren toners bij een nieuwe HP Printer slechts geschikt voor 2000 pagina's met 5% dekking. De zwarte toner daarentegen is geschikt voor 5000 pagina's. De Imaging drum is geschikt voor 20000 afdrukken in zwart/wit of 5000 afdrukken in kleur. Een kleurenprint gebruikt namelijk de drum 4x voor 1 print. De toners en drum zijn beveiligd met een smartchip dus hij stopt er echt mee als de toners volgens de printer leeg zouden moeten zijn. Als je nieuwe toners koopt heb je twee smaakjes. De toner voor 2000 prints zijn +- 60 euro en de toner voor 4000 printjes zijn 80 euro. Bij zwart is er slechts 1 type namelijk die voor 5000 pagina's. Het printen met een laserprinter zoals deze is zeker een stuk goedkoper dan printen met een inktjet printers. Mijn kosten zijn gehalveerd. De kwaliteit is ook erg goed!

Ik raad hem iedereen aan......

Verwijderd

Vergeet niet dat laserprinters niet ideaal zijn voor het afdrukken van foto's. Hoewel je met mooi papier al een heel eind komt, ben je voor een glanzende foto nog steeds aangewezen op een inktjetprinter.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:38:
Vergeet niet dat laserprinters niet ideaal zijn voor het afdrukken van foto's. Hoewel je met mooi papier al een heel eind komt, ben je voor een glanzende foto nog steeds aangewezen op een inktjetprinter.
mee eens, maar deze printer heeft wel een relatief nieuwe fuser die veel beter omgaat met het drukken van foto's

Iperf