NAT-Router problemen met Chello Light

Pagina: 1
Acties:

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ok hier is de situatie:
ik woon met 2 huisgenoten in een (studenten)huis en we delen een Chello light abonnement (à 32,95 pm) via een router. We hoeven niet echt films en grote bestanden te downloaden, maar gewoon email en studie info enzo opzoeken.

Helaas hebben we heel wat problemen met Chello, heel vaak krijg je een chello service scherm als je op internet bent en je kunt dan niets op internet doen.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar tevergeefs. Volgens chello is dit abo niet geschikt voor meerdere pc's.

Daarom wilde ik vragen:

Heeft iemand ook dit probleem?
Heeft iemand een alternatief voor Chello kabel in omgeving R'dam (geen ADSL, want we hebben geen vaste telefoon) en dezelfde prijs?

alvast bedankt

Verwijderd

Misschien heeft je buurman wel draadloos internet, gewoon even scannen en dan kan je gratis internetten( als het niet beveiligd is en die zal er heus wel zijn in de buirt). Netjes is wel om het eerst te vragen, ach je bent student toch, kan je ook nog films downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 17:27 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je breedbandinternet wilt, maar je kan geen ASDL nemen omdat je geen vaste telefoon hebt, dan kom je bij kalbelinternet.
In Rotterdam zit je dan vast aan Chello.

Je probleem doet mij vermoeden, dat je alle PC's d.m.v. een hubje of switch, direct op het modem hebt aangesloten. In dat geval moet je voor een paar tientjes een breedbandrouter aanschaffen en daar je PC's op aansluiten.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17
Klinkt meer als een configuratieprobleem dan een chello probleem. Als je er een goede router tussenzet, moet het volgens mij gewoon werken. Als je er een hub tussenzet, wil iedere pc zijn eigen ip adres en dat kan idd niet via chello. Verder, zie faq.

Verwijderd

ff een tip, zet je abo om in een plus-abo. Dan kan je contractueel gezien gewoon meerdere computers aansluiten :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:49:
ff een tip, zet je abo om in een plus-abo. Dan kan je contractueel gezien gewoon meerdere computers aansluiten :)
Nee joh, alles moet kunnen voor zo weinig mogelijk. En regels? moet je je daar aan houden dan? zijn die dingen daarvoor?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:49:
Wat er dan gebeurd is dat de up en downstream groter worden, dan zijn de problemen die hij heeft niet opgelost. En je krijgt zelfs geen support van ze als je internet gaat delen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titel edit, in het vervolg graag een titel die slaat op het probleem.

• Neo289
Xandrios schreef op 21 september 2004 @ 18:05:
Titel edit, in het vervolg graag een titel die slaat op het probleem.
sorry niet aan gedacht

maar bedankt voor de reacties: ik ga een breedband router aanschaffen,
ik laat het wel weten als ik dat gedaan heb.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ben benieuwd, denk alleen dat het je problemen niet gaat oplossen.
Denk dat het meer een verkeerde configuratie van hardware of modem is.
Heb je al eens een Chelloo gastje laten komen?

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een chello gastje gaat geen problemen met de router oplossen. Neo289: Wat voor spullen heb je nu precies staan? Een modem van chello en daarachter dus een router? Of heb je er een Hub achter hangen? Werkt het soms wel? En ook tegelijk?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Neo289
ik heb net de doos van mn huisgenoot gekregen, het is een Sitecom broadband router.

Het is dus al broadband :|

misschien dat ik iets in het menu van de router zou moeten veranderen?

en de router is direct na de modem, soms doet internet het wel (nu..) en tegelijk internetten lukt ook soms.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
IK heb laatst nog hier in Nijmegen met een router twee mensen aan een aansluitintg met jouw type abonnement gehangen.

Ik meen dat de helpdesk problemen die je met een router hebt niet ondersteunt (zie ook de faq van Chello). Maar wat die flipper van Chello zegt is niet waar. Ik neem aan dat hij dat op eigen gezag zegt en even een autoriteitstripje pleegde.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Neo289 schreef op 21 september 2004 @ 20:48:
ik heb net de doos van mn huisgenoot gekregen, het is een Sitecom broadband router.

Het is dus al broadband :|

misschien dat ik iets in het menu van de router zou moeten veranderen?

en de router is direct na de modem, soms doet internet het wel (nu..) en tegelijk internetten lukt ook soms.
Klinkt als dat je de MAC waarde van één van je computers in de router moet invoeren. Dat is een typisch ding te doen voor kabelinternet/Chello. Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing van je router daar zal het wel in staan. Zo niet even de site van Sitecom checken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou even proberen of het probleem door chello wordt veroorzaakt door gewoon eens een dagje met 1 PC direct op het chello modem te internetten. Mocht het door de router komen, dan moet je eens goed de instellingen controleren (staan vast wel in de handleiding) en als-ie die problemen blijft geven, is wellicht de router gewoon niet goed ofzo? :/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Neo289
ok, bedankt voor de adviezen!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Als je dat aanmeldscherm doorloopt en een tijdje later ineens weer op dat scherm komt is er waarschijnlijk nog iemand op 't chello-netwerk met hetzelfde MAC-adres en zodoende blijven jullie om de beurt dat scherm doorlopen. In principe zouden MAC-adressen uniek moeten zijn maar de ervaring leert dat dat helaas niet 't geval is. SIS-chips staan hier bijvoorbeeld om bekend.

Oplossing: zodra je op die pagina komt ff een willekeurig MAC erin zetten en hopen dat (nog) niemand in 't chello-net dat adres heeft.

• Neo289
Bergen schreef op 21 september 2004 @ 22:42:
Als je dat aanmeldscherm doorloopt en een tijdje later ineens weer op dat scherm komt is er waarschijnlijk nog iemand op 't chello-netwerk met hetzelfde MAC-adres en zodoende blijven jullie om de beurt dat scherm doorlopen. In principe zouden MAC-adressen uniek moeten zijn maar de ervaring leert dat dat helaas niet 't geval is. SIS-chips staan hier bijvoorbeeld om bekend.

Oplossing: zodra je op die pagina komt ff een willekeurig MAC erin zetten en hopen dat (nog) niemand in 't chello-net dat adres heeft.
dit heeft geholpen! geen problemen meer, bedankt!
Pagina: 1